فونیکسریمکسبهتام

صرفه جویی ارزی با ساخت چراغ روز خودروهای داخلی در کروز

عصر خودرو- مهدی مدیرفلاح، رئیس پشتیبانی مهندسی گروه چراغ از ساخت ماژول های ال ای دی چراغ دو خودروی پرتیراژ داخلی در شرکت کروز خبر داد.

صرفه جویی ارزی با ساخت چراغ روز خودروهای داخلی در کروز
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، مدیر فلاح در توضیح چند و چون داخلی سازی این محصول گفت:پیش از این تکنولوژی تولید ماژول های ال ای دی با بردهای Flexible PCB در داخل کشور وجود نداشت. وی در همین رابطه افزود: با راه اندازی این خط مازول های ال ای دی چراغ های دو خودروی 207 و کوئیک در داخل کشور ساخته شد.
    مهدی مدیرفلاح در پاسخ به این سوال که حجم تولید خودروی 207 چقدر است، گفت: تیراژ تولید چراغ روز خودروی 207، روزانه 400 عدد است. وی در خصوص میزان تولید چراغ روز خودروی کوئیک یادآور شد: در این روزها تیراژ تولید چراغ کوئیک 200 عدد است که پیش می‌شود این میزان به روزانه 700عدد برسد.
    رئیس پشتیبانی مهندسی گروه چراغ با اشاره به اهمیت تامین و تولید قطعات خودرویی در داخل کشور گفت: با داخلی سازی این قطعات علاوه بر افزایش کیفیت محصولات که به مراتب بیشتر از محصولات وارداتی است، صرفه جویی ارزی قابل ملاحظه ای نیز شده است.
    مهدی مدیرفلاح در پاسخ به این سوال که طی چه مدت فرآیند ساخت این قطعات در داخل کشور به نتیجه رسیده، گفت: زمان مفید طراحی سازو کارهای داخلی سازی این قطعات، طی هشت ماه انجام شده است. وی در پاسخ به این سوال که پیش از داخلی سازی، کدام کشورها تامین کننده این قطعات بودند، گفت: پیش ازاین اغلب ماژول های ال ای دی از کره و در مرتبه بعدی از چین وارد می‌شدند.
    مدیرفلاح در پاسخ به اهمیت و جایگاه این قطعه در ایمنی و استاندارد خودروها گفت: با توجه به استانداردهایی که از سوی اداره استاندارد تعیین می‌گردد، تمامی خودروها بایستی چراغ روشنایی روز داشته باشند. وی در توضیحات بیشتری افزود: یکی از اجزا تشکیل دهنده این چراغ‌ها کامپوننت‌های الکترونیکی هستند که این کامپوننت‌ها به صورت واراداتی می باشند
    وی در همین رابطه افزود: برخی تولید کنندگان در داخل، چراغ‌های روز را وارد می‌کنند اما کروز توانسته با طراحی و ساخت قالب و سایر تجهیزات ماژول های ال ای دی ،این چراغ‌ها را در داخل کشور تولید کند که باعث صرفه‌جویی ارزی شده است.
    گفتنی است شرکت صنایع تولیدی کروز بزرگترین و پیشرفته ترین قطعه ساز کشور در سال های اخیر کلیه چراغ های تولیدی خود را با استفاده از نوین ترین تکنولوژی های روز دنیا طراحی، تولید و بومی سازی کرده است و در تامین گستره ی عظیمی از چراغ خودروهای داخلی ایران خودرو، سایپا، پارس خودرو و گروه بهمن نقش بسزایی دارد. کروز سالانه بیش از 3/5 میلیون چراغ برای خودروسازان و خدمات پس از فروش تولید می کند که با توجه به بومی سازی این محصول، منجر به کاهش چشم گیر خروج ارز از کشور شده است. در ساخت چراغ علاوه بر اهمیت ظاهر و زیبایی، قابلیت های ایمنی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. از 85 استاندارد ملی اجباری خودرو، 17 استاندارد آن متعلق به چراغ است و کروز توانسته همه ی استانداردهای لازم را کسب نمایید که بر روی چراغ ها حک شده است. کلیه چراغ های تولیدی مطابق با استانداردهای روز و دارای تاییدیه نوع اروپا هستند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو