فونیکسریمکسبهتام

تفاوت بین پولیش و واکس زدن ماشین

عصر خودرو-مراحل زیادی در فرآیند نگهداری خودرویی با بهترین ظاهر ممکن وجود دارد.

تفاوت بین پولیش و واکس زدن ماشین
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۱:۰۰

    به گزارش ‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍پایگاه خبری «عصر خودرو»، این نوع کار را می توان توسط متخصص و یا در منزل انجام داد. و ممکن است شامل اقدامات حفاظتی باشد که اطمینان حاصل می کند که ماشین شما جدید و زیبا باقی می ماند و هنگام ارزش گذاری نیز دارای ارزش بالاتری میباشد، یا شاید درمانی برای از بین بردن خراش ها، فرورفتگی ها و سایر عیوب پس از رخ دادن آنها در نظر گرفته شود. پولیش و واکس زدن ماشین برای جزئیات مراقبت از ماشین مهم است و هر کدام هدفی را دنبال می کنند.

    تفاوت بین واکس و پولیش (اتونیکا)
    واکس خودرو شامل استفاده از یک لایه موم بر روی سطح رنگ به منظور محافظت از آن است. موم می تواند در دو حالت ارائه شود: مایع و خمیر و می تواند از اجزای طبیعی یا مصنوعی ساخته شود. موم طبیعی و مصنوعی لایه ای ایجاد می کند که درخشندگی بیشتری به سطح خودرو می دهد و از رنگ در برابر اثر عناصر محافظت می کند و از تجمع و سر خوردن آب جلوگیری می کند. همچنین اشعه ماوراء بنفش را فیلتر می کند و از تغییر رنگ که در طول زمان رایج است جلوگیری می کند. همچنین با ایجاد یک مانع فیزیکی بین فلز و نمک ها، روغن ها و سایر آلاینده هایی که خودرو در هنگام رانندگی در معرض آنها قرار می گیرد، به تاخیر اکسیداسیون کمک می کند.
    موم مایع به روشی مشابه عمل می کند، اما لایه نازک تری ایجاد می کند که در نتیجه ماندگاری بیشتری دارد. در هر دو نوع واکس، فرآیند اعمال شامل مالش محصول بر روی سطح خودرو است و پس از اینکه براقیت مات به دست آمد (محصول خشک شد)، موم را با مالش با یک پارچه میکروفیبر تمیز پردازش کنید. لهستانی صیقل دادن سطح رنگ خودرو شامل استفاده از یک محصول ساینده است که توسط بهترین سازنده خش‌کش دوچرخه در دهلی ارائه شده است تا خط و خش، لکه یا رنگ سوخته را از بین ببرد.

    مایع پولیش برای انجام ماموریت خود، حاوی عناصر ساینده ای است که سطح را جلا می دهند، اگرچه در واقع لایه نازکی از رنگ خودرو را از بین می برند. اجزای جامد پولیش روی خراش ها می نشیند و ظاهر آنها را به حداقل می رساند و نور را منعکس می کند و باعث ذوب شدن آنها با بقیه سطح می شود. مایعات پولیش دو در یک وجود دارد که حاوی موم برای بهبود درخشندگی است.
    مایع پولیش را می توان با دست یا با کمک یک پولیش برقی با موپ پشمی یا لاستیک‌ فوم نرم اعمال کرد.(توصیه میکنیم این مطلب را حتما بخوانید) اگرچه از موم و پولیش برای دستیابی به سطحی روشن تر استفاده می شود، اما عملکرد آنها متفاوت است. در حالی که یک پوشش محافظ را واکس می زنید، پولیش یک لایه سطحی را که در آن لکه ها و رنگ سوخته دور ریخته می شود، از بین می برد، اما در عین حال رنگ نازک می شود. به طور منظم، موم پس از پرداخت برای بازیابی لایه از دست رفته و برای محافظت از سطح تازه کار شده استفاده می شود. خودروهای جدیدی که رنگ به دلیل تولید آن آسیبی نمی بیند، فقط به موم نیاز دارند تا از رنگ محافظت کند و درخشندگی اولیه خود را طولانی تر کند، در حالی که خودروهایی که نقص در رنگ یا از بین رفتن درخشندگی اولیه خود را نشان می دهند، باید پولیش داده شوند و سپس با یک محافظ محافظت شوند.
    موم سایر گزینه های دقیق اگرچه بهترین پولیش برای داشبورد خودرو و واکس برای بهبود ظاهر رنگ خودرو طراحی شده‌اند، در شرایط خاص، بهتر است سطح را دوباره رنگ کنید. این اغلب گران است و هرگز نمی تواند با ظاهر ماشین در زمان نو مطابقت داشته باشد، اما فکر کنید که حتی استفاده از پولیش و واکس معمولی رنگ اصلی را برای همیشه حفظ نمی کند.
    برای داخل خودر ور نیز میتوان از واکس مخصوص داخت خودرو استفاده کردم که برند های معتبری در ایران وجود دارد یکی از این برند ها واکس داشبورد مادرز است که در فروشگاه اتونیکا با بهترین قیمت در دسترس شما قرار دارد.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم