فونیکسریمکسبهتام

روش از بین بردن خط و خش بدنه اتومبیل

عصر خودرو- ایجاد خط و خراش بر روی بدنه اتومبیل یک امر عادی و اجتناب ناپذیر است و همیشه بدنه خودرو‌ها در معرض این مشکل قرار دارند.

روش از بین بردن خط و خش بدنه اتومبیل
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از جام جم آنلاین، ایجاد خط و خراش بر روی بدنه اتومبیل یک امر عادی و اجتناب ناپذیر است و همیشه بدنه خودرو‌ها در معرض این مشکل قرار دارند.

    بسیاری از خط و خش‌های بوجود آمده بر روی بدنه اتومبیل‌ها ناشی از برخورد‌های سطحی اجسام کوچک و ضعیف مانند ساعت‌های مچی و یا شاخه درختان است، این نوع از خراش‌ها در دسته خراش‌های سطحی قرار می‌گیرند و به راحتی آن‌ها را می‌توانید در خانه و با استفاده از ابزار و مواد معمولی برطرف کنید.

    به صورت معمول پوسته بدنه اتومبیل‌ها از سه لایه فلز تشکیل شده‌اند و اگر خط و خش روی بدنه خودرو فقط لایه اول را دچار آسیب کرده باشد، نیازی به مواد و متد تخصصی نیست و به راحتی می‌توانید این نوع خط و خش را بر روی بدنه اتومبیل از بین ببرید.

    شستشوی بدنه اتومبیل

    اولین مرحله برای رفع خط و خش بدنه خودرو در خانه، شستشو آن است؛ اگر نمی‌خواهید خودروتان را به کارواش ببرید می‌توانید از مواد شوینده قلیایی مانند شامپو‌های سر معمولی برای تمیز کردن سطح بدنه اتومبیل استفاده کنید، به این نکته توجه کنید که شوینده‌های قوی و اسیدی می‌تواند به رنگ بدنه اتومبیل شما آسیب برساند و آن را کدر کند، به همین دلیل اگر قادر هستید از مواد شوینده تخصصی خودرو‌ها استفاده کنید در غیر این صورت از شوینده‌های ضعیف قلیایی برای این امر بهره‌ ببرید.

    سطح بدنه اتومبیل را به خوبی آب بکشید تا هیچگونه مواد اضافی بر روی رنگ بدنه اتومبیل باقی نماند، سپس با بهره‌گیری از یک دستمال نرم و تمیز بدنه خودرو را به خوبی خشک کنید و اگر برایتان امکان دارد اتومبیل را به زیر نور خورشید ببرید تا انعکاس تابش این نور باعث بهتر دیده شدن خط و خش‌های روی سطح بدنه اتومبیل شود، در غیر این صورت می‌توانید از نور‌های مصنوعی خانگی برای ایجاد چنین حالتی استفاده کنید.

    سمباده زدن

    در فرایند از بین بردن خط و خش روی سطح بدنه خودرو، پس از شستشوی اولیه نوبت به سمباده زدن ناحیه آسیب دیده می‌رسد. یک سمباده نرم (2000) بردارید و ناحیه‌ای که دچار خط و خش شده است را سمباده بزنید، این امر باعث می‌شود خراش بوجود آمده بر روی سطح بدنه اتومبیل صاف و صیقل شود و فرایند ترمیم رنگ راحت‌تر انجام شود.

    پس از سمباده اولیه، بر روی ناحیه خراش دیده خمیردندان بزنید و با یک دستمال نرم به صورت دورانی آن را بر روی ناحیه آسیب دیده پخش کنید و دوباره با بهره‌گیری از یک کاغذ سمباده نرم، خط و خش‌ها را سمباده بزنید، این امر باعث راحت‌تر شدن فرآیند رفع خراش‌های بدنه اتومبیل می‌شود.

    پولیش‌کاری بدنه اتومبیل

    بعد از سمباده زدن و صیقل کردن خراش‌ها نوبت به پولیش‌کاری بدنه خودرو می‌رسد. محل آسیب دیده را دوباره با آب سرد بشویید و با یک حوله خشک کنید، کمی پولیش بر روی یک دستمال و یا پد نرم بمالید و به صورت دورانی ناحیه آسیب دیده را پولیش‌ بزنید.

    در نظر بگیرید که برای رفع خط و خش سطحی بدنه باید از پولیش‌های نرم و ضعیف استفاده شود تا آسیبی به لایه‌های زیرین رنگ بدنه خودرو وارد نشود. پولیش زدن را تا زمانی که خراش به طور کامل از بین برود ادامه دهید و سپس با بهره‌گیری از واکس‌های مخصوص بدنه خودرو، نواحی خراش دیده را واکس بزنید. واکس اتومبیل هم به بهبود وضعیت خط و خش روی سطح بدنه اتومبیل کمک می‌کند و هم یک لایه محافظتی بر روی بدنه خودرو بوجود می‌آورد.

    پس از واکس زدن بدنه اتومبیل، حدود 2 ساعت بدنه خودرو را رها کنید تا مواد پولیش استفاده شده به خوبی جذب شود، سپس می‌توانید خودرو را بشویید تا مطمئن شوید اثری از خط و خش‌ها بر روی بدنه اتومبیل بجا نمانده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو