فونیکسریمکسبهتام

نصب نیوجرسی به جای گاردیل در بزرگراه‌های تهران

عصر خودرو- معاون فنی و مهندسی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در مورد چرایی جایگزینی نیوجرسی به جای گاردیل در برخی معابر و بزرگراه‌های تهران توضیحاتی را ارائه کرد.

نصب نیوجرسی به جای گاردیل در بزرگراه‌های تهران
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۷:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا؛ محمدرضا شیخ بهایی در مورد نصب نیوجرسی به جای گاردریل در برخی معابر شهر تهران گفت: نیوجرسی به عنوان یک المان سلبی شناخته می شود و برخورد خودرو با نیوجرسی به نسبت گاردریل سخت تر است و قرار نیست از نظر فنی، ترافیکی و بصری از این المان در همه معابر و بزرگراه‌ها استفاده شود.

    وی با بیان اینکه نصب نیوجرسی به جای گاردریل با رویکرد ایمنی انجام شده است، تصریح کرد: یکی از بزرگترین معضلات در بزرگراه تردد عرضی عابرین است که بیشتر این ترددها برای افراد بی خانمان و معتاد است و همین مسئله سبب بروز تصادف و صدمات جانی و حتی فوت افراد می شود، پس نیوجرسی با همکاری اداره کل ایمنی و مهندسی با اولویت معابر پرخطر جایگزین گاردریل شد.

    شیخ بهایی با بیان اینکه قرار نیست به صورت صددرصد همه گاردریل ها جمع آوری و به جای آن نیوجرسی نصب شود، گفت: اصلا منطقی نیست که ما تمام گاردریل ها را تبدیل به نیوجرسی کنیم.

    وی با بیان اینکه نصب گاردریل به معنای ایمنی بیشتر نیست، ادامه داد: حتی در نظر داریم که گاردریل های اضافه شهر که اشتباها در برخی مسیرها نصب شده را جمع آوری کنیم، چرا که افزایش گاردریل به معنای ایمنی بیشتر نیست و باید جانمایی صورت گیرد.

    معاون فنی و مهندسی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران افزود: در مکان‌هایی که تردد عرضی عابرین وجود دارد، تصادفات حادثه خیز رخ می دهد و همچنین در مسیر کانالها همچون بزرگراه امام علی و یاسینی که کانال آب جنب بزرگراه است ، نیوجرسی ها جایگزین گاردریلها می شوند مثلا در کنار کانال های آب حتما باید نیوجرسی نصب شود، چرا که در صورت بروز حادثه واژگونی، گاردریل محافظت خوبی از خودروها ندارد و ممکن است خودرو به درون کانال سقوط کند و به همین دلیل از نیوجرسی استفاده می کنیم.

    وی با بیان اینکه در سال 1400 حدود 27 کیلومتر طول نصب نیوجرسی داشتیم و در 27 نقطه در 12 منطقه از تهران نقاط پرحادثه و مخاطره آمیز را نیوجرسی نصب کردیم، اظهار کرد: به طور مثال در بزرگراه صدر کنار پایه های پل، پایه های پل نمایان بود و برای حفاظت از خودروها نیوجرسی نصب کردیم تا این پایه ها منجر به تشدید حوادث نشود  یا در بزرگراه شهید هاشمی در محدوده بهشت زهرا گاردریل های وسط جمع شد تا ایمنی بزرگراه افزایش یابد.

    معاون فنی و مهندسی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با تاکید براینکه ترافیک یک علم است و براساس بررسی‌ها باید تصمیم گرفت،  گفت: قرار نیست همه گاردریل ها جمع آوری و به جای آن نیوجرسی نصب شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو