فونیکسریمکسبهتام

کدام معابر تهران موجب تصادف می‌شوند؟

عصر خودرو- رئیس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران گفت:۷۰ درصد تصادفات در معابر بزرگراهی رخ داده است که ۱۸ درصد در معابر اصلی بوده است.

کدام معابر تهران موجب تصادف می‌شوند؟
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران، سرهنگ مصطفی زینی‌وند رئیس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به معابرشهری تهران و بروز ترافیک و تصادفات اظهار کرد: براساس بررسی‌ها درآبان ماه امسال، تنها 70 درصد تصادفات در معابر بزرگراهی رخ داده است که 18 درصد در معابر اصلی و 12 درصد در معابر فرعی و محلی است، این آمار‌ها نشان می‌دهد که معابر بزرگراهی آبستن حوادث هستند و باید بیشتر به آن توجه کرد.

    وی ادامه داد: 42 درصد تصادفات ما به علت عدم توجه به جلو است و این نشان می‌دهد رانندگان تمرکز ندارند و زمینه ساز تصادف می‌شوند، همچنین از ساعت 21 الی 6 صبح بیشترین تصدفات رخ می‌دهد و یکی از مهمترین عامل‌ها نقص سیستم روشنایی در معابر است که عواقب جبران ناپذیر دارد.

    رئیس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ تصریح کرد: معبر بزرگراهی ما محل تصادفات هستند و در ساعات تاریکی هوا بیشتر زمینه ساز می‌شوند. بحث اصلاح هندسی معابر یکی از برنامه‌های مشترک شهرداری و پلیس است و نقاطی وجود دارند که پرتصادفات هستند برای مثال در بزرگراه بسیج، جاده امام ضا و پل افسریه بار ترافیکی زیاد بود که با شهرداری جلسه گذاشتیم و مقرر شد عرض این معابر 2 متر افزایش پیدا کند و خوشبختانه انجام شد و مشکل رفع شده است.

    سرهنگ زینی‌وند بیان کرد: همچنین مسیر جنوب به شمال یادگار امام حدفاصل پل حکیم هم تقطه پرترافیکی بود که پس از مطرح شدن مشکل یک لاین به سمت راست اضافه شد، اما یکی از نقاطی که همچنان پرترافیک و پرتصادف است، بزرگراه همت در مسیر غرب به شرق محدوده خیابان گاندی است.

    وی در پایان با اشاره به معاینه فنی موتورسیکلت‌ها گفت: معاینه فنی موتورسیکلت‌ها هیچ تفاوتی با خودرو ندارد و در آیین نامه تعریف شده است، هرآچه که برای خودرو صدق می‌کند برای موتور هم به همین صورت است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو