فونیکسریمکسبهتام

رنو برود جایگزینش می آید

عصر خودرو : عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی درباره تهدید رنو به خروج از کشور با تاکید بر اینکه تحریم صنعت خودرو از سوی خودروسازان خارجی که درحال حاضر درکشورمان فعالند پیش بینی شده بود گفت: نسبت به خروج رنو از کشور نگران نیستیم و معتقدیم خودروسازان دیگری هستند که بخواهیم آنها را جایگزین رنو کنیم

رنو برود جایگزینش می آید
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۹ آبان ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۲:۰۰
    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «عصرخودرو» به نقل از خانه ملت سید شریف حسینی افزود: خروج رنو شاید درمقطعی به کاهش تولید بیانجامد اما تولید را متوقف نخواهد کرد چرا که خودروسازان دیگری هستند که جایگزین رنو شوند.

    نماینده مردم اهواز درمجلس شورای اسلامی درادامه درخصوص فاصله دانشگاه و صنعت خودرو از یکدیگراظهارداشت: تحقیق و توسعه درصنعت خودرو کشور مغفول مانده است و تحقیق و توسعه مد نظر ما تحقیقی نیست که درحال حاضر انجام می شود.

    وی افزود: ارتقای جایگاه تحقیق و توسعه وافزایش دانش و تخصص دانشگاهیان به افزایش کیفیت ، تولید قطعات جدید و رفع نیاز داخل و کاهش وابستگی به کشورهای دیگر خواهد انجامید.

    این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس به جلسه مشترک مدیران شرکتهای خودروساز،وزیر صنعت و معدن و اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس اشاره کرد گفت: مشکل اصلی شرکتهای خودروساز نبود سرمایه در گردش است که در شرایط فعلی تامین آن مشکلات پیش روی این صنعت را حل خواهد کرد.

    حسینی در ادامه در این باره که چرا خودرو سازان به استفاده از منابع داخلی خود اکتفا نمی کنند اظهارداشت: با توجه به عدم تصویب افزایش قیمت خودرو تزریق منابع مالی لازم است و شاید با استفاده از منابع داخلی این شرکتها به کارایی مد نظر نرسیم وتولید مستمر اتفاق نیافتد.

    نماینده مردم اهواز در مجلس تأکید کرد: مجلس شورای اسلامی برای حمایت از کار و سرمایه ایرانی در سال۹۱ تلاش زیادی می کند و دولت نیز باید در این مسیر با مجلس همراه شود.

    عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی همچنین به افزایش قیمت خودرو در ماه های اخیر اشاره کرد و گفت: با توجه به گران شدن ارز قطعات سفارش شده به خارج از کشور گران تمام شد از این رواگر قطعات با کیفیت در کشور ساخته می شد، افزایش قیمت ارز تا این حد تاثیر روی قیمت خودروهای داخلی ما نداشت.
    کرمان موتوراکستریم