فونیکسریمکسبهتام

معرفی جدیدترین نسخه اوراکان

لامبورگینی نامحدود!

عصر خودرو- لامبورگینی طی مراسمی در شهر نیویورک (New York) امریکا نسخه تازه‌ای از اوراکان را به نمایش گذاشت که تِچنیکا (Technica) نام گرفته و بالاتر از EVO دیفرانسیل عقب و پایین‌تر از STO می‌نشیند.

لامبورگینی نامحدود!
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۶:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، این گاو جوان از قلب 5.2 لیتری تنفس طبیعی V10 نیرو می‌گیرد که این روزها حکم یک جواهر نایاب را دارد. خروجی 640 اسب‌بخاری این پیشرانه حدود 30 واحد بیشتر از EVO دیفرانسیل عقب و برابر با نسخه STO و بیشینه گشتاور آن 565 نیوتن‌متر است. این ارقام تماماً به چرخ‌های عقب می‌روند و شتاب 100-0 کیلومتر بر ساعت 3.2 ثانیه‌ای را برای جثه 1379 کیلوگرمی تِچنیکا ممکن می‌سازند.

تیم فنی کمپانی تجهیزات مختلفی نظیر سامانه فرمان‌پذیری محور عقب + مبدل گشتاور، سامانه کنترل کشش عملکردمحور، تنظیمات اختصاصی سیستم تعلیق، سامانه کنترل یکپارچه پویایی خودرو (Lamborghini Dinamica Veicolo Integrata) و 5 حالت رانندگی مختلف را در کنار هم بکار بسته‌اند تا رفتار خودرو بیش از اندازه از کنترل خارج نشود.

تغییرات طراحی ظاهری نیز با هدف بهبود ایرودینامیک و البته الهام از مدل تولید محدود سیَن (Sián)، مدل مخصوص پیست SCV12 و کانسپت Terzo Millenio اعمال شده‌اند و هواکش سه‌‌وجهی مشکی براق یکپارچه با چراغ‌های جلو، درپوش فیبر کربنی محفظه پیشرانه، شیشه عقب جدید با زاویه دید کمی بهتر، سپر بازطراحی شده عقب، دیفیوزر عقب همرنگ بدنه، سراگزوزهای شش ضلعی، بال ثابت عقب و رینگ‌های 20 اینچی جدید موسوم به دامیزو (Damiso) برگرفته از کانسپت Vision GT مهم‌ترین موارد قابل اشاره هستند

. لامبورگینی هنوز حرفی از قیمت و زمان تحویل اوراکان تِچنیکا به خریداران نزده، اما می‌دانیم که تیراژ تولید آن برخلاف STO نامحدود است و همانند سایر محصولات کمپانی امکان شخصی‌سازی تقریباً نامحدود برای مالکان وجود دارد.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط