فونیکسریمکسبهتام

۲۰۰ هزار فولکس واگن اطلس به دلیل مشکل در کیسه هوا فراخوان شدند

عصر خودرو- فولکس‌واگن بیش از ۲۰۰ هزار شاسی‌بلند اطلس را برای مشکل احتمالی در کیسه هوا فراخوان می‌کند.

۲۰۰ هزار فولکس واگن اطلس به دلیل مشکل در کیسه هوا فراخوان شدند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران، گروه فولکس واگن آمریکا، فراخوان شاسی بلند اطلس را اعلام کرد. این فراخوان در مجموع 222 هزار و 892 دستگاه را پوشش می‌دهد که هم اطلس و هم کراس اسپورت کوچک‌تر اطلس را شامل می‌شود، هدف این فراخوان رفع مشکل احتمالی کیسه هوای جانبی است.

    اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه (NHTSA) اسنادی را منتشر کرده است که از فراخوان مذکور پشتیبانی می‌کند. بر اساس گزارش بخش 573 ایمنی NHTSA، کیسه هوای جانبی SUV ممکن است دیرتر از زمان طراحی شده باز شود. نیازی به گفتن نیست که این امر در حوادثی که بازکردن کیسه هوای جانبی ضروری است، خطر ایمنی ایجاد می‌کند.

    بر اساس این گزارش، علت اصلی این عیب، حرکات کوچک دسته سیم از ترمینال A-Pillar به سمت درب ورودی است که می‌تواند به سطح ترمینال سیم آسیب برساند، آسیب به سطح می‌تواند منجر به خوردگی شود که می‌تواند باعث قطع اتصال الکتریکی به اجزای درب جلو شود.

    خودرو‌های آسیب‌دیده ممکن است چراغ هشدار کیسه هوایشان روشن باشد، اگرچه در موارد شدید ممکن است پایین آمدن غیرمنتظره شیشه‌ها، درگیر شدن ترمز دستی در سرعت‌های پایین و هشدار‌هایی در مورد سنسور‌های معیوب درب مشاهده شود.

    در گزارش فراخوان آمده است که 113 هزار و 899 دستگاه فولکس واگن اطلس FL مدل 2021-2023 تولید شده از 4 اکتبر 2019 تا 10 فوریه 2022 در این فراخوان پوشش داده شده است. در همین حال، 32 هزار و 720 دستگاه فولکس واگن اطلس 2019-2020 نیز شامل می‌شود که از 1 آگوست 2019 تا 6 مارس 2020 ساخته شده است. از سوی دیگر، 76 هزار و 273 دستگاه از فولکس واگن اطلس  کراس اسپرت 2020-2023 نیز بخشی از فراخوان هستند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم