فونیکسریمکسبهتام

صادرات ۳۰ میلیارد دلار قطعه و خودرو از ترکیه

عصر خودرو- مصطفی وارناک Mustafa Varank وزیر صنعت و فناوری ترکیه از صادرات ۳۰ میلیارد دلار در صنعت خودروی ترکیه خبر داد.

صادرات ۳۰ میلیارد دلار قطعه و خودرو از ترکیه
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از سایپانیوز، در نشست آمادگی برای «جام جهانی خودروهای برقی فیا» FIA-ETCR که از 20 تا 22 ماه مه 2022 [30 اردیبهشت تا 1 خرداد] برگزار می شود وزیر صنعت و فناوری ترکیه گفت: «ترکیه یکی از سازندگان اروپا با قابلیت صادرات 30 میلیارد دلار محصولات صنعت خودرو است. ما بر تلاش خود افزوده ایم تا ظرفیت تولید را از این هم بالاتر ببریم. ما در حال کار روی خودروهای برقی، خودران ها و فناوری های خودروهای متصل [به شبکه های اینترنتی] connected vehicles هستیم.»

    وی با تأکید بر بسط و گسترش ظرفیت های صادراتی ترکیه گفت: «ما شاهد پتانسیل هایی در خصوص فناوری های وسایل نقلیه هوایی بدون سرنشین هستیم و دنیا هم به پیشرفت های ما علاقه نشان می دهد. امروز ترکیه روی فناوری های مناسب در زمان مناسب سرمایه گذاری کرده است. ما در بخش صنعت خودرو ظرفیت های چشمگیری ایجاد کرده ایم.»

    وارناک ترکیه را به عنوان یکی از کشورهای مهم در عرصه صنعت خودرو اروپا توصیف کرد و به این اشاره کرد که علاقه به خودروهای برقی همگام با «بازار خودروی برقی داخلی ترکیه» موسوم به TOGG [مخفف Turkey's domestic electric vehicle market] پیش می رود و در ادامه گفت: «تمرکز ما روی سامانه های حمل و نقل هوشمند، اشتراک گذاری در حمل و نقل نوین، نسل جدید مواد و عناصر و غیره است. ما این جا شاهد توجه دنیا به بازار خودروهای برقی داخلی ترکیه [تاگ] در نمایشگاه های فناوری هستیم. زمانی که خودروهای ملی و داخلی ترکیه در بازار در حال تردد باشند تأثیر بزرگتری بر بازار می گذارد. از این رو ترکیه هدفگذاری کرده است که کانون تولید خودروهای برقی برای اروپا باشد.»

    وزیر صنعت و فناوری ترکیه «جام جهانی خودروهای برقی فیا» FIA Electric Car World Cup را پتانسیل بزرگی برای بازدید میلیون ها نفر از 127 کشور جهان توصیف کرده و می گوید این فرصت مناسبی برای پیشبرد نقش استانبول در اقتصاد جهانی است. ترکیه با استفاده از این رویداد ورزشی جهانی می تواند برندهای ترکیه را در مقیاس جهانی معرفی کند. این مسابقه می تواند علاقه به خودروهای برقی در کشور را نیز افزایش دهد.

    وزیر صنعت و فناوری ترکیه گفت: «همزمان با دگردیسی در صنعت خودرو و گذار به خودروهای برقی، شاید زودتر از خیلی از کشورها در جهان، به دلیل تاگ [بازار خودروهای برقی داخلی ترکیه] علاقه به خودروهای برقی در ترکیه رو به افزایش است. آرزو می کنم مسابقه جام جهانی خودروهای برقی از پیش باعث حمایت از صنعت خودروی ترکیه باشد. قرن بیست یکم،‌ قرن گسترش خودروهای برقی است. خودروهای برقی در بخش صنعت حمل و نقل نوین یک دگردیسی کامل به وجود خواهد آورد. هر روز زیرساخت های شارژ خودرو و فناوری های باتری در حال توسعه هستند و سهم خودروهای برقی و قطعات مورد نیاز آن رو به افزایش است.»

    وی با اشاره با گسترش سرمایه گذاری ها در پارک های فناوری [technoparks]، زیرساخت های فناوری های مدرن و مراکز تست و مراکز تحقیقات گفت: «ما اینترسی بزرگی در این زمینه پیدا کرده ایم. در بخش فستیوال فناوری های هوا و فضا هم تکونفست TEKNOFEST  همگام با صنعت خودرو در حال پیشرفت است.»

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو