فونیکسریمکسبهتام

مقایسه خودرو؛ مقایسه تویوتا کرولا و هوندا سیویک هاچ بک ۲۰۱۹ + تصاویر

عصر خودرو - تویوتا کرولا یا هوندا سیویک؟ این دو مدل کامپکت از دهه ۷۰ میلادی به بازار عرضه شده‌اند.

مقایسه خودرو؛ مقایسه تویوتا کرولا و هوندا سیویک هاچ بک ۲۰۱۹ + تصاویر
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۵:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ هر دو هاچ بک خودروهای پرفروشی هستند که در برخی موارد شباهت و در برخی دیگر در تضاد دارند.

اولین تضاد در این خودروها طراحی بیرون است؛ هوندا سیویک در نمای ظاهری انواع زوایای سخت و شکل‌های نامناسب دارد. تریم اسپرت تورینگ، دارای دو اسپویلر و تعداد زیادی دریچه هوای پلاستیکی است. فضای داخلی نیز به همین ترتیب شلوغ است و داشبورد از چندین مواد مختلف و تعداد زیادی دکمه تشکیل شده است.

سیویک دارای یک سیستم اطلاعات سرگرمی نسبتاً غیرجذاب است، اما دارای سیستم اتواندروید و اپل کارپلی است که به بهبود کارایی کمک می‌کند.

تویوتا کرولا طراحی منسجم‌ و تمیزتری دارد که در رنگ بندی های مختلف عرضه می شود. جلوپنجره بزرگ اسپرت، چراغ‌های LED تیز مخصوصاً چراغ‌های مه شکن) و هیچ زوایای خشن یا اسپویلر‌های دوتایی ناجور وجود ندارد.

فضای داخلی بسیار هوشمند طراحی شده است؛ کرولا تقریباً همان فناوری داخل کابین سیویک را دارد، به استثنای اندروید اتو و صندلی‌های گرمکن عقب، که در تویوتا وجود ندارند.

تویوتا کرولا همچنین از نظر ابعاد کمی کوچکتر از هونداست؛ سیویک با رانندگی این دو خودرو، چند تفاوت مهم بین کرولا و سیویک مشاهده خواهید کرد. برای شروع، سیویک به لطف موتور توربوشارژر، بسیار سریعتر احساس می‌شود و رانندگی در شهر آسان‌تر است. در مورد موتور 1.5 لیتری توربو هوندا که سیویک، آکورد و CR-V را تامین می‌کند، نگرانی‌هایی درباره قابلیت اطمینان وجود دارد، بنابراین باید توجه داشت که این موتور ممکن است به اندازه خودرو‌های هوندا بادوام و قوی نباشد.

موتور 1.5 لیتری توربوشارژ 180 اسب بخار قدرت و 162 پوند فوت گشتاور تولید می‌کند و از یک گیربکس CVT استفاده می‌کند که بهتر از سایرین است.

سیویک را می‌توان با تعداد زیادی سیستم کمک راننده و ویژگی‌های ایمنی داشت.  کروز کنترل تطبیقی، بسیار خوب است و ماشین را بدون هیچ گونه اضطرابی به حالت توقف در می‌آورد. کرولا تنها با یک موتور ارائه می‌شود، یک موتور 2.0 لیتری 4 سیلندر تنفس طبیعی که 168 اسب بخار قدرت و 151 پوند فوت گشتاور تولید می‌کند.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
      آرشیو