فونیکسریمکسبهتام

احتمال محدود شدن سرعت در اتوبان‌های آلمان

عصر خودرو- موضوع اعمال محدودیت بر سرعت خودروها در بزرگراه‏‏‌های آلمان از زمان روی کار آمدن دولت جدید، دوباره به سر زبان‏‏‌ها افتاد.

احتمال محدود شدن سرعت در اتوبان‌های آلمان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از فارس، اخیرا مالک یک بوگاتی‏‏‌شیرون هم تلاش کرده در یکی از اتوبان‏‏‌های آلمان حداکثر سرعت این خودرو را امتحان کند که همین مساله باعث تشدید اوضاع و جدی شدن موضوع محدودیت سرعت در اتوبان‏‏‌ها شده است. بوگاتی مذکور توانسته در یکی از بزرگراه‏‏‌های آلمان به سرعت 259 مایل در ساعت معادل 416 کیلومتر در ساعت دست یابد.

    همچنین آسوشیتدپرس گزارش داده، حزب سبز آلمان که یکی از نقش‌آفرینان اصلی ائتلاف کنونی دولت آلمان به شمار می‌رود، خواستار اعمال محدودیت 80 مایل در ساعت یا 130 کیلومتر در ساعت برای اتوبان‏‏‌ها شده است. البته این حزب از این جهت خواستار اعمال محدودیت سرعت شده که نسبت به میزان سوختی که خودروها مصرف می‌کنند تا به سرعت‏‏‌های بالا برسند، ابراز نگرانی کرده است.

    این تصور غلط وجود دارد که همه اتوبان‏‏‌های آلمان بدون محدودیت سرعت هستند، اما در واقع 70درصد این اتوبان‏‏‌ها محدودیت سرعت ندارند و مابقی آنها محدودیت سرعت 100 کیلومتر در ساعت دارند. البته هنوز مشخص نیست که این طرح تا چقدر جلو خواهد رفت، چرا که در زمان مذاکرات برای تشکیل دولت آلمان بین احزاب حائز اکثریت آرا این موضوع به حاشیه رفت.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط