فونیکسریمکسبهتام

اخبار ترافیکی نوروز (۶۳)

میانگین سرعت تردد در جاده‌های کشور افزایش یافت

عصر خودرو- جانشین فرمانده ناجا از افزایش میانگین سرعت تردد در جاده‌های کشور در طرح نوروزی امسال خبر داد.

میانگین سرعت تردد در جاده‌های کشور افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از ایسنا، سردار اسکندر مومنی در حاشیه بازدید از پلیس‌راه شرق استان تهران و ابتدای محور هراز که پیش از ظهر امروز انجام شد، گفت: تعطیلات نوروزی ویژگی‌های منحصر به فردی دارد که آن را از دیگر ایام سال در حوزه عملیات پلیسی متفاوت می‌کند. یکی از این ویژگی‌ها حجم بالای سفر در جاده‌هاست.

    جانشین فرمانده ناجا با اشاره به آمارهای یک دهه گذشته افزود: آمارها نشان می‌دهد که طی 10 سال گذشته همواره سفرها در کشور و به ویژه در ایام نوروز افزایش داشته است؛ به طوری که در مجموع سال گذشته نیز با ورود یک میلیون خودرو جدید و بیش از دو میلیون فرد نو گواهینامه به چرخه ترافیکی کشور، تعداد سفرها نیز افزایشی 12 درصدی یافت.

    مومنی با بیان اینکه در نوروز امسال تاکنون سرعت متوسط تردد خودروها افزایش داشته است، گفت: امسال میانگین سرعت تردد خودروها در طرح نوروزی افزایش یافته و حدود یک کیلومتر بر ساعت بر این میانگین سرعت افزوده شده است که به نظر می‌رسد بهتر بودن شرایط جوی نسبت به سال قبل و همچنین اطلاع‌رسانی‌های درست برای مدیریت زمان سفر در آن موثر است.

    وی افزایش میانگین سرعت خودروها را قابل توجه دانست و گفت: این موضوع نشان می‌دهد که برای کاهش سوانح رانندگی باید اقدامات پیشگیرانه بیشتری انجام شود و همه شهروندان نیز باید مراقبت بیشتری داشته باشند تا با تلاش بیشتری تلفات حوادث رانندگی به حداقل برسد.

    جانشین فرمانده ناجا با بیان اینکه با تمهیدات پیش‌بینی شده خوشبختانه امسال ترافیک‌های سنگین چندانی نداشتیم، گفت: البته مسیر رفت و برگشت به سمت شمال کشور همچنان پرتردد است.

    وی با تاکید بر ضرورت برخورد با اقتدار با تخلفات رانندگی خاطرنشان کرد: هیچ منافاتی با اقتدار پلیس و رعایت ادب و احترام در اجرای قوانین رانندگی نیست و ماموران ما باید این دو مقوله را به شکل همزمان رعایت کنند.

    مومنی در پایان از همراهی و همکاری مردم با پلیس قدردانی و ابراز امیدواری کرد که تا پایان طرح نوروزی همکاری و همراهی مردم و پلیس ادامه داشته باشد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو