فونیکسریمکسبهتام

سهم ۶‌درصدی خصوصی‌ها از بازار خودرو

عصر خودرو- در حالی همچنان چند شرکت خودروساز بخش خصوصی کشور تعطیل یا نیمه تعطیل هستند که آمار سایت انجمن خودروسازان ایران نشان می‌دهد تولید محصولات سواری در این بخش طی ۹ ماه امسال افزایش یافته است.

سهم ۶‌درصدی خصوصی‌ها از بازار خودرو
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از دنیای اقتصاد، طبق آمار منتشره، در مجموع 39‌هزار و 892 دستگاه خودروی سواری در بخش خصوصی کشور تا پایان پاییز امسال به تولید رسیده که نسبت به 9 ماه سال گذشته افزایش بیش از 15‌درصدی را نشان می‌دهد. با توجه به تولید حدودا 675‌هزار دستگاهی کل خودروهای سواری در کشور طی 9 ماه امسال، مشخص می‌شود که سهم محصولات بخش خصوصی به حدود 6‌درصد رسیده است. در میان 15 شرکت خصوصی در حوزه تولید خودرو، 10 شرکت طی 9 ماه که از سال‌جاری گذشته فعال بودند.

    بررسی اطلاعات منتشر شده نشان می‌دهد شرکت مدیران‌خودرو همچنان در صدر جدول تیراژ شرکت‌های خودروساز خصوصی قرار دارد. این شرکت تا پایان فصل پاییز توانسته تولید نزدیک به 21‌هزار و 950 دستگاه از انواع محصولات حاضر در سبد محصولاتی خود را نهایی کند. این خودروساز به‌رغم قرار گرفتن در صدر جدول تیراژ تولیدش به نسبت سال گذشته با افت همراه بوده است. مدیران خودرویی‌ها سال گذشته در همین بازه زمانی بیش از 24‌هزار و 770 دستگاه خودرو را تکمیل کردند. بنابراین تولید این خودرو افتی حول و حوش 11‌درصدی را به خود دیده است. کرمان موتور با تولید بیش از 12‌هزار و 180 دستگاه خودرو در جایگاه دوم جدول تیراژ قرار دارد. این خودروساز کرمانی برخلاف مدیران خودرو رشد تولید حدود 74‌درصدی را در پایان آذرماه 1400 در کارنامه خود ثبت کرد. کرمان موتوری‌ها در پایان پاییز 99 ، تولید حدود 7‌هزار دستگاه خودرو را نهایی کردند.

    بهمن موتور با تولید بیش از 4‌هزار و 250 دستگاه خودرو طی 9 ماهی که از سال‌جاری گذشت بعد از مدیران‌خودرو و کرمان موتور در جایگاه سوم به لحاظ تیراژ قرار دارد. این خودروساز سال گذشته تولید حدود ‌هزار و 350 دستگاهی را به سرانجام رساند. بنابراین این خودروساز رشد تولیدی حول و حوش 213‌درصدی را به خود دید. سیف خودرو نیز بعد از بهمن موتور در رتبه چهارم جدول تیراژ تا پایان آذرماه امسال قرار دارد. سیف خودرویی‌ها طی بازه زمانی ذکر شده در سال‌جاری در مجموع 420 دستگاه خودرو تولید کردند. با توجه به تولید نزدیک به ‌هزار و 100 دستگاهی در همین بازه زمانی در سال گذشته شاهد افت تولید بیش از 61‌درصدی در این خودروساز هستیم. نورا موتور پارس نیز که امسال جایی در میان خودروسازان خصوصی برای خود باز کرده است تا پایان آذرماه سال‌جاری تولید 413 دستگاه خودرو را نهایی کرد. نورا موتور پارس با تولید این تعداد خودرو رتبه پنجم را به خود اختصاص داد. سروش دیزل مبنا نیز با تولید 314 دستگاه خودرو رتبه ششم را به دست آورد. مقایسه آمار تولید این خودروساز طی 9 ماهه سال‌جاری با مدت مشابه در سال گذشته از رشد بیش از 460‌درصدی حکایت دارد. البته دلیل این مساله عدد پایین تولید در سال گذشته است. سروش دیزلی‌ها سال گذشته تنها 56 دستگاه خودرو تولید کردند. ریگان خودرو نیز با تولید 174 دستگاه هفتم شد. این خودروساز کرمانی نسبت به تولید سال گذشته ، رشدی حدود 100‌درصدی را تجربه کرد. خودروسازان بم با تولید بیش از 120 دستگاه خودرو و ایلیا با تولید 64 دستگاه در رتبه‌های هشتم و نهم قرار گرفتند و خودروسازان راین تنها 8 دستگاه خودرو تولید کردند و در قعر جدول تولید تا پایان آذرماه 1400 قرار دارند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو