فونیکسریمکسبهتام

آتش زدن خودروی تسلا به خاطر هزینه ۲۲ هزار دلاری باطری

عصر خودرو- یک مردم فنلاندی به خاطر هزینه سنگین تعویض باطری‌های خودروی تسلا ماشینش را آتش زد.

آتش زدن خودروی تسلا به خاطر هزینه ۲۲ هزار دلاری باطری
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از فارس، یک مرد فنلاندی پس از آنکه فهمید باید برای تعویض باطری‌های تسلایش 22 هزار دلار معادل 660 میلیون تومان هزینه کند تصمیم گرفت این خودرو را آتش بزند.

    یکی از مشکلات کنونی استفاده از خودروهای برقی این است که هنوز هزینه‌های جانبی استفاده از این خودروها برای رانندگان به طور کامل شفاف نشده است.

    از آن جهت آرام آرام هزینه‌های این خودروها در حال نمایان شدن است که تا پیش از این بسیاری از این خودروها که زمان زیادی از عرضه آنها به بازار جهانی نمی‌گذرد مشمول خدمات گارانتی می‌شدند.

    تسلا برای خودروهای مدل S و X خود 8 سال گارانتی بدون محدودیت کیلومتر ارائه می‌دهد از آنجا  که مدل S از سال 2012 عرضه شده و فروش انبوه آن از سال 2014 آغاز شده است به تازگی برخی از آنها از گارانتی درآمده و تازه رانندگان در حال تست کردن هزینه‌های بالا استفاده از این خودروهای برقی هستند.

    هزینه تعویض باطری‌های خودروهای تسلا بین 20 تا 30 هزار دلار است. 22 هزار دلار هزینه برای تعویض باطری یک خودرو بسیار بالاست چرا که با این پول می‌توان یک خودروی جدید خرید.

    در حالی 22 هزار دلار هزینه تعویض باطری‌های یک تسلای مدل S تولید سال 2013 عنوان شده که خود این خودرو 35 هزار یورو معادل 39 هزار دلار در بازار این کشور خرید و فروش می‌شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم