فونیکسریمکسبهتام

رییس اتاق ایران و ارمنستان مطرح کرد:

انصراف شرکت ارمنی از خرید وانت بار ایرانی

عصر خودرو- رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و ارمنستان اظهار داشت: در طی هفت ماه نخست سال تقریبا چیزی بالغ بر ۲۰۰ میلیون دلار است که نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۶۰ درصد رشد داشته است.

انصراف شرکت ارمنی از خرید وانت بار ایرانی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایلنا، هرویک یاری‌جانیان در مورد خبر ایجاد شهرک‌های صنعتی مشترک بین ارمنستان و ایران اظهار کرد: طرف ارمنستانی با همکاری شهرک‌های صنعتی ایران در نظر دارند که یک پردیس صنعتی را ایجاد کنند که حدود 50 هکتار وسعت دارد و یک سرمایه‌گذاری مشترک محسوب می‌شود. این پردیس برای صنایع کوچک و متوسط خواهد بود.

    وی ادامه داد: این طرح را هیات دولت ارمنستان تصویب کرده و مراحل قانونی را در این کشور طی می‌کند. این پردیس در قالب قراردادی است که رییس شهرک‌های صنعتی ایران با وزیر اقتصاد ارمنستان در کمیسیون‌های مشترک منعقد کرده است.

    وی  با اشاره به میزان تجارت دو کشور گفت: در حال حاضر ارمنستان پانزدهمین مقصد صادراتی کشور ما به شمار می‌رود. میزان صادرات کالاهای ما به ارمنستان در طی هفت ماه نخست سال تقریبا چیزی بالغ بر 200 میلیون دلار است که نسبت به دوره مشابه سال گذشته 60 درصد رشد داشته و عمده اقلام صادراتی ما سیمان، رب، انواع میوه، لوله و پروفیل، اوره، انواع مواد پلیمری، کاشی و سرامیک قیر و سایر اقلام بوده است.

    این عضو اتاق بازرگانی تصریح کرد: واردات ما هم از ارمنستان در 7 ماهه نخست سال 15 میلیون دلار است که نسبت به دوره مشابه سال گذشته 50 درصد رشد داشته است.

    یاری‌جانیان در پاسخ به سوالی در مورد صادرات خودرو بیان کرد: در حال حاضر هم هیچ صادرات خودرویی به ارمنستان نداریم؛ قبلا سمند و پراید به این کشور صادر می‌کردیم ولی بعد از آنکه نتوانستیم LC باز کنیم، با توجه به اینکه بیشتر این خریدها دولتی بود، دیگر صادراتی به ارمنستان هم نداریم.

    وی افزود: سال 99 و 1400 هیچ صادرات خودرویی به ارمنستان نداشتیم. البته یک شرکت ارمنی برای خرید 100 نیسانوانت مذاکراتی داشتند اما به علت افزایش قیمت ناگهانی تقریبا منتفی شد. قیمت‌های چینی‌ها الان به مراتب از محصولات ما کمتر است.

    رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و ارمنستان در پاسخ به سوالی پیرامون جذب چوپانان ایرانی در ارمنستان گفت: شرکت‌هایی از ایران در زمینه صادرات خدمات فنی و مهندسی به ارمنستان فعال هستند، برای این کار گروه‌هایی از ایران به ارمنستان می‌روند چراکه یک کار تخصصی است. اما در مورد چوپانان ایرانی فعلا صحت و جزییات خبر برای ما مشخص نیست. بازار گوشت گرم در دنیا جذابیت دارد و ارمنستان هم با توجه به مراتعی که دارد، پرورش زیادی در دام و طیور دارد ولی اینکه در ایران چنین آگهی داده باشند عجیب است و شاید طرف‌هایی از ایران در ارمنستان سرمایه‌گذاری کرده باشند و ترجیح آنها این باشد که نیروی ایرانی را با خود ببرند.

    وی همچنین خبر داد: ترانزیت دو کشور با سهولت کامل در حال انجام بوده و هیچ مشکلی نیست، جاده‌های ارمنستان به دلیل اتفاقات اخیر نیاز به تعمیر داشت که این کار انجام شده و تردد به راحتی درحال انجام است. جاده جایگزین هم در حال تدارک است که با سرمایه‌گذاری حدود 1 میلیارد دلار که کریدور جنوب به شمال راه‌اندازی شود تا مسیر از 8 ساعت به 4 ساعت کاهش بیابد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو