فونیکسریمکسبهتام

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در گفت‌وگو با «عصرخودرو» مطرح کرد:

آیا کسی برای صادرات خودرو و قطعات در انتظار مصوبه مجلس بود؟

عصر خودرو- طرح ساماندهی بازار خودرو که عموما با طرح واردات خودرو مدت هاست بین مجلس و شورای نگهبان در رفت و آمد است پس از اصلاحات فراوان نظیر حذف بند واردات خودروهای دست دوم، با دو ایراد اساسی در زمینه عدم به رسمیت شناختن نمایندگان متولی خدمات پس از فروش و مشخص نبودن ارز مورد نیاز برای این طرح برای بازنگری مجدد به مجلس بازگشت و در نهایت مدتی قبل مجلس مجددا این طرح را با اصلاحات جدید به تصویب رساند که در این اصلاحیه جدید، تاکید روی صادرات خودرو و قطعات درراستای تامین ارز مورد نیاز واردات آن هم به صلاحدید وزارت صمت برای تنظیم بازار و تامین نیاز بازار با توجه به توان خودروسازان در زمینه تولید بود.

آیا کسی برای صادرات خودرو و قطعات در انتظار مصوبه مجلس بود؟
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، این طرح شاید در ظاهر نام ساماندهی بازار یا واردات را یدک بکشد اما به عقیده مهدی دادفر؛ دبیر انجمن واردکنندگان خودرو هیچ ارتباطی به واردات خودرو ندارد و مصوبه ای در حمایت از قطعه سازان و خودروسازان برای صادرات است.

    دادفر ضمن اشاره به صحبت های دکتر قالیباف؛ رییس مجلس شورای اسلامی گفت : به گفته ایشان، این طرح مصوبه در حمایت از صادرات قطعات ،خودرو و همینطور تکمیل کننده سبد کالایی خودروسازان است و ارتباطی با واردات خودرو به معنای از سر گیری واردات یا آزاد بودن واردات برای همه اقشار ندارد و این موضوع نه در متن آن است و نه اینگونه برداشت می شود. وی افزود: حال حتی اگر خودروسازان یا قطعه سازان این امکان را داشته باشند تا از فضای حمایتی این مقرره قانونی استفاده کنند، با توجه به اینکه تنظیم بازار در اختیار وزارت صمت قرار گرفته عملا در صورت تامین خودرو از سوی خودروسازان نیازی به واردات نیز نخواهد بود.
    دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در پایان گفت: البته در این بین نیاز هست بپرسیم که آیا تا کنون کسی قصد صادرات قطعات خودرو  یا خود خودرو را داشته و جلویش گرفته شده بود که منتظر چنین مصوبه‌ای باشد؟ این قانون مبحثی در زمینه واردات ندارد و آزادسازی واردات به صورت مستقل در آن دیده نمی شود و قانون حمایت از تولید است و کار خوبی است. در کل این قانون هیچ ارتباطی به واردات ندارد هر چند در متنش چند کلمه ای به واردات خودرو نیزاشاره شده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو