فونیکسریمکسبهتام

مدیرعامل پترو افرا خاورمیانه در گفت و گو با «عصرخودرو» خبر داد :

برنامه پتروافرا عرضه ۲ تا ۳ میلیون لیتر انواع روانکار باکیفیت به بازار ایران است

عصر خودرو- شرکت پترو افرا خاورمیانه در سال ۱۳۹۵ با هدف خدمات بازرگانی در زمینه خرید و فروش، صادرات و واردات محصولات نفت وگاز در ایران تاسیس شد و با همکاری دو شریک تجاری در حوزه تولید انواع روانکار یعنی لوبرکس امارات و فرانکفورت پترولیوم آلمان، در حال گسترش روز افزون فعالیت هایش در ایران است.

برنامه پتروافرا عرضه ۲ تا ۳ میلیون لیتر انواع روانکار باکیفیت به بازار ایران است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» این شرکت هم اکنون محصولات برند های لوبرکس و فرانکفورت پترولیوم را به دلیل قوانین حاکم بر واردات انواع کالا به صورت نیمه آماده وارد کشور می کند و تنها عملیات بسته بندی محصولات در ایران صورت می گیرد. لوبرکس با بیش از 16 سال سابقه فعالیت هم اکنون بیش از 350 محصول را به بیش از 80 کشور جهان صادر می کند و گواهی تاییدیه رسمی از برند های معتبری همچون دایلمر(مرسدس بنز)، ب‌ام‌و، فولکس واگن و شرکت های حوزه تجاری نظیر ولوو، رنو و ... را دارد. پترو افرا خاورمیانه، روز به روز در حال گسترش فعالیت ها در بازار ایران است و به همین دلیل گفت‌و‌گویی با محمدرضا منیری؛ مدیرعامل این شرکت داشتیم که مشروح آن را در ادامه خواهید خواند.

    پترو افرا شاید نامی تازه در عرصه روانکارهای کشور به نظر برسد اما پیشینه بیش از 40سال فعالیت در حوزه روانکار در پس نام خانواده منیری؛ اعتباری فراتر از عمر 5 ساله پترو افرا خاورمیانه است. محمدرضا منیری هدف از راه اندازی مجموعه تولیدی روانکارهای لوبرکس در کشور امارات را تبدیل شدن این کشور به هاب منطقه به دلایلی سیاسی عنوان کرد و افزود: امارات طی یک الی دو دهه اخیر به هاب اصلی منطقه و به نوعی دروازه منطقه خاور میانه بدل شده و به همین دلیل تصمیم گرفتیم برای دسترسی بهتر به منابع اولیه تولید روانکار، برند لوبرکس را در سال 2005 در این منطقه راه اندازی کنیم و محصولات کارخانه این برند از سال 2007 به بازارهای بین مالمللی در اروپا، آسیا و آمریکا صادر شد و طی 10 سال اخیر شمار بازارهای صادراتی برند لوبرکس به بیش از 80 کشور رسیده است که در برخی از این کشورها نماینده رسمی داریم و هدفمان برندینگ جهانی است. مدیرعامل پتروافرا در ادامه افزود: لوبرکس برند با کیفیتی است چرا که برای تولید آن همکاری نزدیک و خوبی با شرکت‌های بزرگ جهانی همچون, infineum  EXXON MOBIL ، AFTON و بسیاری شرکت های دیگر داشته ایم و به همین واسطه موفق شده ایم، لوبرکس را به یک سوپربرند تبدیل کنیم که تمامی محصولاتش از انجمن ملی نفت آمریکا تاییدیه های معتبر و رسمی API را دریافت کرده است و در انتخاب نوع فرمولاسیون و کیفیت به گونه ای عمل کرده ایم تا بتوانیم با برند های مطرح و رده اول بازار دنیا از نظر قیمتی با کیفیت مشابه رقابت کنیم.

    منیری هدف از راه اندازی شرکت پترو افرا خاورمیانه در ایران را کسب سهم از بازار ایران به واسطه برند های لوبرکس و فرانکفورت پترولیوم در کنار ایجاد اشتغال برای جوانان ایرانی عنوان کرد و افزود: در سال 2016، 11 سال بعد از راه اندازی برند لوبرکس و در حالی که این برند به عمده بازارهای جهانی صادر شده بود، پترو افرا در ایران راه اندازی شد و از آنجایی که شرایط کنونی اقتصادی و الزام به تولید را پیش بینی می کردیم، کارخانه ای در منطقه آزاد اقتصادی سلفچگان خریداری و تجهیز کردیم تا آماده ورود به فاز تولید باشیم و هم اکنون با واردات محصولات لوبرکس به صورت نیمه آماده، این محصولات در آن کارخانه بسته‌بندی و اماده عرضه بازار می شود و در آینده آماده تولید کامل این محصول در این کارخانه هستیم.

    مدیرعامل پترو افرا ضمن انتقاد از مشکلات متعدد در زمینه تولید و واردات انواع کالا به کشور گفت: ما طی حدود 5 سال گذشته مشکلات متعددی برای واردات داشتیم به گونه ای که در سال 98 به دلیل مشکلات ثبت سفارش حتی موفق به واردات یک لیتر روغن هم به کشور نشدیم.

    منیری در ادامه ضمن اشاره به کیفیت نه چندان خوب بیش از 90درصد روغن های موجود در بازار ایران گفت: هر چند سازمان های مربوطه نظیر تعزیرات نظارت لازم روی بحث کیفیت و خدمات را ندارند اما در این شرایط بازار جدیدی برای ما ایجاد شده تا در آن با ارائه کیفیت بتوانیم جایگاهمان را تثبیت کنیم.

    مدیرعامل پترو افرا خاورمیانه در ادامه از برنامه این مجموعه برای فروش 2 تا 3 میلیون لیتری انواع روغن و روانکار در بازار ایران خبر داد و افزود : با توجه به آنکه طی سال های آینده امکان واردات کالای نهایی وجود نخواهد داشت با تجهیز کارخانه این هلدینگ در منطقه آزاد سلفچگان به اهداف تولید محصولات با کیفیت خود خواهیم رسید و در نظر داریم تا علی رغم مشکلات موجود، بتوانیم انواع روانکار را با بهترین کیفیت به دست مصرف کنندگان ایرانی برسانیم و در کشور اشتغال ایجاد کنیم.

    منیری چالش های موجود در مسیر تولید را متعدد و مانع‌زا عنوان کرد و گفت : مشکلات تولیدکنندگان در ایران بسیار زیاد است  و از آن جمله می توان به مشکلات در تامین مواد اولیه، مشکلات سامانه ای، مشکلات ثبت سفارش یا گمرک و ... اشاره کرد که در سال های اخیر تجربه آن ها را داشته ایم. وی افزود : چالش ما در درجه اول خرید مواد اولیه از شرکت های بزرگ است چون پالایشگاه ها و شرکت های نفتی همه مونوپل هستند و اجازه خرید با قیمت واقعی و تامین به موقع برای همگام شدن با بازار را نداریم.

    جهت اطلاعات بیشتر به وب سایت شرکت پترو افرا به نشانی www.petroafra.com مراجعه و یا از کانال تلگرامی این شرکت به نشانی https://t.me/petroafra بازدید نمایید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
      آرشیو