فونیکسریمکسبهتام

بیش از ۱۰ هزار دستگاه از تولیدات شهریور خودروسازان تجاری نشد

عصر خودرو- گزارش عملکرد تولید و فروش دو خودروساز بزرگ کشور نشان می‌دهد از ۶۹ هزار و ۱۱۵ دستگاه خودرو تولیدی ایران‌خودرو و سایپا در شهریور ماه، بیش از ۱۰ هزار دستگاه خودرو تجاری نشده است که از این تعداد ۶۴۴۶ دستگاه متعلق به ایران‌خودرو و ۳۸۲۹ دستگاه از محصولات سایپاست.

بیش از ۱۰ هزار دستگاه از تولیدات شهریور خودروسازان تجاری نشد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، طبق آمار ارائه شده توسط خودروسازان بزرگ کشور به سازمان بورس، در ششمسن ماه از سال جاری در مجموع 69 هزار و 115 دستگاه خودرو تولید شده است که از این تعداد برای 58 هزار و 840 دستگاه فاکتور فروش صادر شده و براین اساس 10 هزار و 275 دستگاه تجاری‌سازی نشده است.

    به صورت دقیق‌تر از 35 هزار و 978 دستگاه تولیدی ایران‌خودرو و 33 هزار و 137 دستگاه تولیدی سایپا در شهریورماه به ترتیب، 29 هزار و 532 از محصولات ایران‌خودرو و 29 هزار و 308 دستگاه از محصولات سایپا روانه بازار شده است و به ترتیب 6446 دستگاه از محصولات ایران‌خودرو و 3829 دستگاه از محصولات سایپا احتمالا امکان تجاری‌سازی نداشته و ناقص مانده است.

    آمار تولید و فروش خودروسازان به تفکیک محصولات

    طبق آمار، گروه صنعتی ایران‌خودرو در شهریور ماه امسال نشان 19 هزار و 85 دستگاه از محصولات خانواده پژو تولید کرده است که 16 هزار و 144 دستگاه آن را فروخته است.

    تولید محصولات خانواده سمند در ششمین ماه از سال 1400 نیز 6754 دستگاه بوده است اما این خودروساز در شهریور ماه امسال بخشی از تولیدات ناقص ماه‌های پیش‌تر خود را تکمیل کرده و در این ماه در مجموع 7295 دستگاه از محصولات خانواده سمند را تجاری کرده است.

    علاوه‌ بر این در این مدت، 5618 دستگاه دنا، 3069 دستگاه رانا و 720 دستگاه تارا در مجموعه گروه صنعتی ایران‌خودرو تولید شده است که به ترتیب از این میزان تولیدها، 1777 دستگاه دنا، 2756 دستگاه رانا و 845 دستگاه تارا توسط ایران‌خودرو فروخته شده است.

    ایران خودرو همچنین در شهریور ماه امسال، عملکرد تولید 732 دستگاه هایما را ثبت کرده که 715 را فروخته است.

    در دیگر خودروساز بزرگ کشور (سایپا) نیز در مدت یک ماهه شهریور ماه همانطور که اشاره شد، 33 هزار و 137 دستگاه خودرو تولید شده است که برای 29 هزار و 308 دستگاه فاکتور فروش صادر شده است. البته در آمار فروش شهریور ماه سایپا، تعدادی از وانت‌های 151 تولیدی ماه‌های پیش از شهریور ماه تکمیل و تجاری شده است.

    به تفکیک آمار، گروه خودروسازی سایپا در مجموع محصولات خانواده پراید با توجه به توقف انواع پرایدها تنها تولید وانتپراید داشته است. درشهریور ماه امسال 1807 دستگاه وانتپراید (سایپا 151) تولید کرده اما در آمار فروش این محصول عدد 1970 دستگاه را ثبت کرده که نشان از تکمیل و تجاری شدن تولیدات ماه‌های قبل این خودرو در شهریور ماه است.

    همچنین در این مدت 28 هزار و 117 دستگاه محصولات خانواده تیبا و 3083 دستگاه شاهین تولید کرده که به ترتیب 25 هزار و 374 دستگاه از محصولات خانواده تیبا و تنها 1962 دستگاه شاهین را تجاری‌سازی و برایشان صورت مالی ثبت کرده است.

    این خودروساز همچنین در محصولات مونتاژی 130 دستگاه آریو تولید کرده که دو دستگاه آن را فروخته است.

    لازم به تاکید مجدد است در مواردی که میزان فروش از میزان تولید بیشتر است، بدین معناست که از تولیدهای ماه‌های گذشته به هردلیل (همچون کسری برخی قطعات) تجاری نشده بود، تجاری و فروخته شده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو