فونیکسریمکسبهتام

موانع محلی بر سر راه گسترش خودروهای برقی در هند

عصر خودرو- اگر در زمینه خودروهای برقی انقلابی در راه است، در هندوستان با مانع بزرگی مواجه است که به قانون نانوشته ی «در حیاط پشتی ما نه» معروف شده است.

موانع محلی بر سر راه گسترش خودروهای برقی در هند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از سایپانیوز، شهر بنگالورو Bengaluru در هندوستان را به عنوان پایتخت خودروهای برقی این کشور می شناسند، با این حال «ویش گانتی» Vish Ganti از شهروندان آن در فضای لینکدین تجربه جالبی را به اشتراک گذاشته است. او می گوید در مجتمعی زندگی می کند که بر اساس قوانین آن کسی اجازه نصب تجهیزات وسایل نقلیه برقی را در پارکینگ و مشاعات ندارد.

    نکته جالب این جا است که شرکت خودروسازی برقی آمریکایی تسلا در ماه ژانویه 2021 دفتر خود را در شهر بنگالورو مرکز استان کارناتاکا Karnataka به ثبت رسانده است.

    روشن جان Roshan John مهندس آی تی هم در مصاحبه با اکونمیک تایمز Economic Times هندوستان از تجربه مشابه می گوید و این تجربه خاص شهر بانگلورو نیست و روزنامه آینه ی مومبای Mumbai Mirror در شهر مومبای [مردم ایران هنوز به بمبئی می شناسند] هم از همین وضعیت گزارش داده است.

    انگار که خود اضطراب پیمایش وسایل نقلیه برقی [ترس از تمام شدن باتری در بین راه] کافی نیست، حالا این قوانین داخلی ساختمان ها هم به وحشت مردم از خرید وسایل نقلیه برقی افزوده است. فکرش را بکنید، مردم حق نداشته باشند در منزلی که زندگی می کنند وسیله نقلیه خود اعم از اسکوتر، موتورسیکلت یا خودرو را در محیط مشاع یا پارکینگ شارژ کنند.

    در سراسر شهر هم که به اندازه کافی زیرساخت لازم و جایگاه شارژ تعبیه نشده است و همین عامل باعث می شود مردم از خرید وسایل نقلیه برقی واهمه داشته باشند. این در حالی است که دولت «نارندرا مودی» Narendra Modi برنامه ریزی کرده است که 30 درصد از کل وسایل نقلیه تولیدی تا سال 2030 برقی باشند. برنامه ای که از همین حالا معلوم است مصداق ضرب المثل «سنگ بزرگ علامت نزدن است». حالا قوانین داخلی مجتمع ها و برج ها هم مزید بر علت خواهد شد. این قانون نانوشته به «در حیاط پشتی ما نه» یا NIMBY [Not in My Back Yard] معروف شده است.

    دستورالعملی که دولت هند صادر کرده این است که در شهرها هر 3 کیلومتر و در بزرگراه ها هر 25 کیلومتر بایدیک جایگاه شارژ خودروی برقی استقرار پیدا کند. و در این دستورالعمل آمده است: «هر فرد حقیقی/حقوقی آزاد است که جایگاه عمومی شارژ احداث کند، به ویژه آن که با استانداردهای فنی و پروتکل های تصویب شده 'وزرات برق و قدرت مرکزی' سازگاری داشته باشد.»

    امیتا کانت Amitabh Kant مدیر عامل شرکت مشاوره ای Niti Aayog در مصاحبه با اکونمیک تایمز پیشنهاد کرده است که ساخت تجهیزات یا جایگاه شارژ در ساختمان های چندمرتبه یا مجتمع های ساختمانی و تجاری اجباری شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو