فونیکسریمکسبهتام

رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی اصفهان مطرح کرد:

فروش۹۰ درصد خودروهای ثبت نامی در بازار

کاهش ۳۰ تا ۴۰ درصد قیمت با آزادسازی واردات

عصر خودرو- رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی اصفهان اظهار داشت: مطمئنا اگر خودروهای خارجی به صورت انبوه با هر قیمتی وارد بازار ایران شود، خودروهایی که در کشور هستند بین ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش قیمت خواهند داشت.

فروش۹۰ درصد خودروهای ثبت نامی در بازار
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایلنا، حمیدرضا قندی در مورد وضعیت بازار خودرو اظهار کرد: در یک ماه گذشته به علت نوسانات ارز، در بازار خودرو افزایش قیمت رخ داد، به همین علت معاملات بسیار کم و محدود انجام می‌شود و تنها اگر مصرف‌کننده‌ای نیاز به خودرو داشته باشد خرید می‌کند. بازار رونقی ندارد و کششی برای افزایش قیمت در بازار نیست.

    وی با اشاره به نرخ روز خودرو گفت: در ابتدای سال از بین خودروهای ساخت 1400، پژو 206 حدود 195 میلیون تومان بود که امروز 250 میلیون تومان رسیده است. در این مدت سمند از 185 میلیون تومان به 245 میلیون تومان، پژو پارس از 230 میلیون تومان به 275 میلیون تومان، پژو تیوفایو از 250 میلیون تومان به 310 میلیون تومان، پراید 131 ساخت سال 99 از 110 میلیون تومان به 140 میلیون تومان رسیده است. از فروردین ماه تاکنون شیب افزایش به این صورت بوده است و از ابتدای سال تا کنون می‌توان گفت میزان افزایش قیمت خودرو 15 تا 20 درصد بوده است.

    قندی در ادامه تصریح کرد: خودروسازها عرضه خودروی خود را کم کرده‌اند، از بین کسانی هم که از طریق قرعه‌کشی خودرو خریداری می‌کنند حدود 90 درصد خودروی خریداری شده را در بازار می‌فروشند. این درحالی است که این خودروها یک سال در رهن است و این اتفاق یک رانت را در بازار به وجود می‌آورد. متاسفانه یک پژو پارس را که از کارخانه 140 میلیون می‌خرند را در بازار به قیمت 250 میلیون تومان می‌فروشند و 100 میلیون تومان سود می‌کنند.

    وی همچنین اضافه کرد: شورای رقابت باید با توجه به قیمت حاشیه بازار قیمت‌گذاری کند. یعنی باید قیمت‌ها را رصد کند و با اختلاف 5 درصد قیمت‌گذاری کند تا حق مصرف‌کننده واقعی پایمال نشده و این سودها به جیب دلال‌های بازار نرود.

    رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی اصفهان در پاسخ به سوالی در مورد تاثیر واردات خودروهای هیبریدی بر بازار در صورت تصویب نهایی طرح مجلس گفت: با دلار 28 هزار تومانی امروز حتی اگر تعرفه گمرک خودروهای هیبریدی حذف شود، قیمت خودروی وارداتی بسیار زیاد می‌شود. بنابراین با دلار 28 هزار تومانی عملا اتفاقی در این راستا نمی‌افتد. مگر اینکه صادرکنندگان در قبال صادرات کالای خود خودرو وارد کنند.

    وی در ادامه خاطرنشان کرد: 3 تا 4 سال است که واردات خودرو ممنوع شده است، مطمئنا اگر خودروهای خارجی به صورت انبوه با هر قیمتی وارد بازار ایران شود، خودروهایی که در کشور هستند بین 30 تا 40 درصد کاهش قیمت خواهند داشت.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو