فونیکسریمکسبهتام

دست رد خودروسازان آلمانی به فعالان محیط زیست

عصر خودرو- دایلمر،‌ کمپانی مادر مرسدس بنز، تقاضای گروه های فعال محیط زیست تحت عنوان «توقف و دست کشیدن» “cease and desist” در خصوص توقف فروش خودروهای بنزین سوز تا سال ۲۰۳۰ را نپذیرفت.

دست رد خودروسازان آلمانی به فعالان محیط زیست
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از سایپانیوز، دو گروه فعال محیط زیست، اولی با نام «حقوقدانان برای صلح سبز» Lawyers for Greenpeace و دیگری Deutsche Umwelthilfe شرکت های دایملر، ب ام و و فولکس واگن را تهدید به شکایت کردند مگر آن که متعهد شوند از پایان این دهه به بعد خودروی بنزین سوز جدید تولید نکنند.

    استدلال آنها این است که این کمپانی ها باید از همان قوانینی تبعیت کنندکه حکومت ها تابع آن هستند به ویژه زمانی که موضوع کاهش گازهای آلاینده گلخانه ای برای جلوگیری از افزایش گرمای زمین است. این گروه های فعال محیط زیست اوایل امسال [2021] با موفقیت علیه حکومت آلمان شکایت کردند و آنان را مجبور به متابعت از برنامه های کاهش آلایندگی کردند.

    فعالان صلح سبز طی نامه ای به فولکس واگن نوشته اند باورشان این است که فولکس واگن با انتشار مقادیر عظیم دی اکسید کربن باعث گرمایش سیاره زمین شده و سلامت، دارایی و جان موکلانش را به خطر انداخته است.

    دایملر هم طی بیانیه ای گفته است که تقاضای این گروه ها «هیچ پایه و اساسی» ندارد. این کمپانی گفته است: «اگر قرار به شکایت حقوقی باشد، ما از تمامی ابزارهای حقوقی خود در جهت دفاع از خودمان استفاده خواهیم کرد.»

    دایملر می گوید که به اهداف توافقنامه 2015 پاریس پایبند است و هدفگذاری کرده است که تمامی تولیدات خود را تا سال 2039 از لحاظ آب و هوایی بدون آلایندگی تولید کند. یعنی یک دهه دیرتر از موعد تعیین شده توسط قوانین اتحادیه اروپا.

    لحن ب ام و ملایم تر است و گفت که این تهدیدهای حقوقی فعالان محیط زیست را مورد بررسی قرار می دهد اما در عین حال به این موضوع اشاره کرده است که این خودروساز به اهداف توافقنامه پاریس متعهد باقی مانده است. این خودروساز که خودروهای پرتجمل [لاکچری] تولید می کند می گوید در یک دهه آینده 10 میلیون دستگاه از خودروهای تولیدی این شرکت برقی خواهند بود. این شرکت در سال 2020 به رقم فروش 2.3 میلیون دستگاه رسیده است.

    گروه فعال محیط زیستی Deutsche Umwelthilfe علاوه بر خودروسازان برای کمپانی های نفت و گاز مثل Wintershall Dea‌ هم نامه تهدید حقوقی «توقف و دست کشیدن» نوشته است. این شرکت نفتی، سرمایه گذار در خطوط لوله نورد استریم 2 از روسیه به آلمان است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو