فونیکسریمکسبهتام

سخنگوی انجمن تایر:

گرانی تایر هنوز اعمال نشده است

ناچار به افزایش قیمت هستیم

عصر خودرو- سخنگوی انجمن تایر با بیان اینکه افزایش ۱۵ درصدی قیمت تایر هنوز اعمال نشده است، گفت: وقتی قیمت مواد اولیه افزایش می یابد، افزایش قیمت تمام شده اجتناب ناپذیر است.

گرانی تایر هنوز اعمال نشده است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از مهر، مصطفی تنها در مورد افزایش 15 درصدی قیمت تایر، اظهار داشت: افزایش قیمت تایر مصوب شد اما هنوز اعمال نشده است زیرا امیدواریم که فرجی شود تا قیمت را افزایش ندهیم. به دلیل نگرانی از کاهش تقاضا افزایش قیمت را دائم عقب می‌اندازیم تا شاید راه حلی پیدا شود.

    سخنگوی انجمن تولیدکنندگان تایر افزود: متأسفانه قیمت مواد اولیه با افزایش قیمت زیادی مواجه شده است؛ به عنوان نمونه قیمت روغن که یکی از مواد اولیه اصلی تولید تایر است به شدت رشد کرده است. نرخ ارز هم که از اول سال تاکنون نوسان زیادی داشته است. وقتی قیمت مواد اولیه افزایش می‌یابد قیمت تمام شده نیز با افزایش مواجه می‌شود.

    وی ادامه داد: تورم بالای 40 درصد است یعنی همه چیز در کشور به سمت گرانی می‌روند که این موضوع مواد اولیه را هم شامل می‌شود. چاره‌ای جز افزایش قیمت نداریم.

    تنها گفت: در حال حاضر بعضی از واحدهای تولیدی با زیان کار می‌کنند. ما که نمی‌توانیم روی محصولات تولیدی خود سوبسید دهیم. برای جبران زیان یا باید تولید را کاهش داد یا قیمت را گران کرد.

    سخنگوی انجمن تولیدکنندگان تایر به وضعیت صادرات هم اشاره کرد و گفت: از سال 97 به این سو مجوز صادرات نداشتیم اخیراً در برخی از کالاها مجوز را گرفته ایم. اگر صادرات انجام شود زیان‌ها جبران خواهد شد.

    وی اظهار داشت: منتهی به دست آوردن بازارهای صادراتی و بازارسازی خارجی سخت است. ما بازارهای خوبی داشتیم ولی بعد از ممنوعیت صادرات، بازارهای خود را از دست دادیم.

    تنها گفت: برای صادرات مجدد باید بازارسازی کنیم و مازاد تولید را به کشورهای خارجی بفروشیم. طی 4 ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد تولید 4 درصدی داشتیم که مازاد نیاز داخل است.

     

    خرید آنلاین انواع‌لاستیک با نرخ شرکتی و دولتی به همراه بالانس و نصب در محل - هایپرتایر

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو