فونیکسریمکسبهتام

تا ۱۴۰۴؛ افزایش ۲۰۰ هزار تنی ظرفیت تولید تایر

عصر خودرو- رئیس انجمن صنفی صنعت تایر ایران از افزایش ۲۰۰ هزار تنی ظرفیت تولید صنعت تایر کشور تا دو سال آینده خبر داد.

تا ۱۴۰۴؛ افزایش ۲۰۰ هزار تنی ظرفیت تولید تایر
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از صداوسیما، جمال میرزایی افزود: سالیانه حدود 300 هزار تن تایر تولید می‌شود و 15 هزار نفر به صورت مستقیم در این صنعت فعالیت می‌کنند البته با به بهره برداری رسیدن مجموعه‌های جدید در مناطق مختلف کشور این تعداد افزایش چشمگیری خواهد یافت.

    وی با بیان اینکه ظرفیت اسمی مجموعه صنعتی کرمان , 44 هزار تن با اشتغالزایی‌ای 800 نفر است گفت: بخش عمده تولیدات این سایت، تولید تایر باری و اتوبوسی و بقیه تایر سواری، راه سازی و معدنی است، که با برنامه ریزی‌های انجام شده, 30 هزار تن آن تا یک سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

    رئیس انجمن صنفی صنعت تایر ایران افزود: علاوه بر این مجموعه، کارخانه دیگری در کرمان در حال احداث است که 28 تا 30 هزار تن ظرفیت تولید تایر‌های معدنی دارد و 850 نفر اشتغالزایی خواهد داشت.

    میرزایی گفت: سایت ایران تایر با ظرفیت اسمی 25 هزار تنی هم تا سال آینده به بهره برداری خواهد رسید و 750 نفر هم آنجا مشغول به کار خواهند شد.

    وی افزود: سایت دیگری در الیگودرز راه اندازی می‌شود که 50 هزار تن ظرفیت تولید خواهد داشت و 950 نفر در این سایت مشغول به فعالیت خواهند شد بنابراین با افزایش ظرفیت‌های تولید، کمک زیادی به بخش اشتغالزایی کشور می‌شود.

    رئیس انجمن صنفی صنعت تایر ایران ادامه داد: البته بخشی هم اکنون در حال اجرایی شدن است به طور نمونه در بخش کویر تایر 15 هزار تن و در بخش سبلان رازی, 22 هزار تن به ظرفیت تولید اضافه شده ضمن اینکه ظرفیت تولید در حال تکمیل است.

    میرزایی گفت: در سبلان رازی یک خط تولید اضافه شده و در حال رسیدن به ظرفیت است، همچنین در کویرتایر ماشین آلات نصب شده، اما به دلیل مشکلات ارزی، تولید تا حدودی کاهش پیدا کرده که اگر ارز تامین شود کاهش تولید جبران خواهد شد و افزایش تولید را شاهد خواهیم بود.

    رئیس انجمن صنفی صنعت تایر ایران گفت:‌در کردستان روزانه 120 تن تایر تولید می‌شود و می‌توانیم تا پایان سال به رقم 125 هزار تن برسانیم در کرمان هم 6 هزار تن ظرفیت اسمی ایجاد شده و تا پایان سال شاهد افزایش تولید خواهیم بود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۵ روز پیش
        آرشیو