فونیکسریمکسبهتام

آخرین وضعیت فروش خودروهای برقی در بزرگترین بازار خودروی دنیا

عصر خودرو- انجمن سازندگان خودروی چین موسوم به CAAN آمار فروش ماه ژوئیه خودروهای برقی را منتشر کرد.

آخرین وضعیت فروش خودروهای برقی در بزرگترین بازار خودروی دنیا
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از سایپانیوز، کل تحویل خودروهای برقی اعم از تمام باتری، هیبریدی قابل شارژ با پریز برق و خودروهای هیدروژنی پیل سوختی در ماه ژوئیه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 164 درصد رشد کرده است. رقم فروش در این مدت 271,000 دستگاه بوده که یک دهم کل فروش خودروهای سواری در چین از ژانویه تا ژوئیه است. در ضمن بر اساس همین آمار منتشره، تعداد کل خودروهای تحویل شده در 7 ماهه اول سال 2021 نسبت به مدت مشابه سال گذشته 12 درصد کاهش داشته و رقم فروش ماه ژوئیه به 1.9 میلیون دستگاه رسیده است.

    از بین رقبای مهم خودروهای برقی در چین، تسلا با وضعیتی شبیه به کمخونی مواجه است. این خودروساز با تبلیغات منفی شدیدی در رسانه های چینی مواجه است که اکثر آن به خاطر شکایت ها و اتهام های مشتریان در خصوص مشکلات کیفی است ضمن آن که حکومت چین هم از تردد خودروهای تسلا به خاطر داشتن دوربین در خیلی از اماکن جلوگیری می کند و می گوید اطلاعاتی که این دوربین ها ثبت می کنند هم به امنیت ملی لطمه وارد می کند هم داده هایی که گردآوری می کند به طور غیرقانونی در اختیار کسانی می گذارد که صلاحیت استفاده از آن را از حکومت چین کسب نکرده اند.

    در نتیجه بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط انجمن خودروی سواری چین،  در ماه گذشته تسلا فقط 8,621 دستگاه خودرو فروخت که نسبت به ماه قبل از آن 69 درصد و نسبت به مدت مشابه سال گذشته 26 درصد کاهش داشته است. این اولین افول فروش تسلا بعد از گشایش کارخانه گیگافکتوری در شانگهای چین از ژانویه سال 2020 است. سال گذشته مدل 3 تسلا پرفروش ترین خودروی برقی در چین شده بود. البته در ماه ژوئیه 24,347 تسلای ساخت چین به بازار اروپا صادر شد.

    بازیگران اصلی خودروهای برقی در چین و همچنین خودروسازان جهانی در حال رقابت در این بازار، بر تلاش های خود افزوده اند تا تسلا را از تخت پادشاهی «بزرگترین خودروساز دنیا» پایین بکشند. انواعی از برندها و شرکت ها در حال عرضه محصولات جدید در این بازار هستند.

    شرکت خودروسازی بی وای دی  که وارن بافت[غول دنیای سهام در آمریکا] سهامدار و پشتیبان آن است، زودتر از بقیه خودروسازان به عرضه خودروهای برقی در چین پرداخته است. این خودروساز در ماه ژوئیه موفق شد فروش خود را نسبت به مدت مشابه سال گذشته 3 برابر کرده و به رقم 50,492‌ برسد. در همین مدت، شرکت خودروسازی سپنگ Xpeng و لی اتو Li Auto رکوردهای خود را شکستند و به ترتیب به ارقام فروش 8,040 و 8,589 دستگاه رسیدند. نیو در همین ماه ژوئیه از رقبا کمی عقب افتاد و 7,931 دستگاه خودرو فروخت. نیو NIO‌ تمرکز خود را روی بازار خودروهای برقی هوشمند ممتاز در بازار چین قرار داده است.

    علی رغم مسائل ابهام آمیزی که در زنجیره تأمین به وجود آمده، نیو پیش بینی کرده است که در فصل سوم سال 2021 بین 23 تا 25 هزار خودروی برقی تحویل خواهد داد.

    گروه خودروسازی فولکس واگن که محصولات برقی خود را با پلتفرم مبتنی بر معماری MEB‌ با پیشوند ID‌ در محصولاتش تولید می کند، در مقایسه با شروع کُند در حال رشد سریع است. دو جوینت ونچر چینی FAW‌ و SAIC‌ با فولکس در چین موفق به تحویل 5800 دستگاه خودروهای  ID.4 CROZZ،‌ ID.4 X،‌ ID.6 CROZZ و ID.6 X شده اند. در ماه ژوئن تعداد خودروهای تحویلی جوینت ونچرهای فولکس کمتر از 3000 دستگاه بود اما این شرکت لازم است حجم فروش خود را تا حد ممکن افزایش دهد چون بر اساس برنامه ریزی فولکس می خواهد بین 80 تا 100 هزار خودروی برقی در بازار چین به فروش برساند. تا پایان سال هم قرار است خودروی ID.3 در کشور چین تولید شود.

    منبع: benzinga.com

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو