فونیکسریمکسبهتام

بررسی مهمترین مزایای دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیک

یکه‌تاز بازار خودرو ایران

عصر خودرو- دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیک هم اکنون مجهز ترین، قدرتمندترین و برترین خودرو تولیدی صنعت خودرو ایران به حساب می آید که به واسطه مزیت‌های متعدد رقیب مستقیم بسیاری از خودروهای وارداتی و مونتاژی است و هیچ خودرو تولیدی و صفر کیلومتری در بازار مستقیما توان رقابت با آن را ندارد.

یکه‌تاز بازار خودرو ایران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، سه مشخصه پلاس،توربو و اتوماتیک پس از نام دا آن را به خودرویی تمام عیار به عنوان کاپیتان صنعت خودرو ایران بدل کرده که مهره ای داغ برای رقابت در بازار به حساب می آید. در قلب این سدان جذاب و پرطرفدار در بازار پیشرانه 1.7 لیتری توربو EF7 TC قرار دارد که حداکثر توانش به 150 اسب بخار یعنی حدود 35 اسب بخار بیش از قوی ترین سدان تنفس طبیعی بازار می رسد. حداکثر گشتاور تولیدی این خودرو نیز 215 نیوتون متر است که از دور موتور 2200 تا 4800 وارد مدار می شود و این بدان معناست که تقریبا در تمام مدت رانندگی بیشتری گشتاور و در نتیجه بیشترین توان شتابگیری در اختیار شما خواهد بود. این توان و گشتاور قابل توجه از طریق گیربکس اتوماتیک 6 سرعته به محور جلو منتقل می شود و با مصرف سوخت ترکیبی حدود 8 لیتر در صد کیلومتر و شتاب حدودا یازده ثانیه ای در زمره کم مصرف ترین خودرو های بازار و پرشتاب‌ترین آن ها قرار می گیرد. از مهمترین مزایای این پیشرانه بر اساس اعلام سایت ایران خودرو تطبیق با بنزین با اکتان 95 است در حالی که عمده رقبای هم سطح این خودرو از نظر فنی و مجهز به پیشرانه توربو نیازمند بنزین با اکتان 97 هستند که بدون استفاده از اکتان بوسترها دستیابی به آن امکان پذیر نیست. دنا پلاس توربو اتوماتیک با این حساب تنها رقبای دست دوم مونتاژی را در بازار پیش رو دارد و تمامی رقبای صفر کیلومتر آن یا در بازه های قیمتی بسیار بالاتر قرار می گیرند و یا سطح فنی شان فاصله زیادی با اسب سرحال ایران خودرو دارد.

    مهمترین رقبای دا پلاس توربو اتوماتیک در بازار سدان‌های مونتاژی هستند که عموما به روزترین مدل آن به سال 98 باز می گردد و پشتیبانی قطعات و خدمات فنی آن ها بعضا با شکلات متعددی روبرو است. یکی دیگر از نقاط مهم قدرت فنی دنا پلاس توربو اتوماتیک در برابر رقبا، گشتاور این خودرو است که حدود 20 نیوتون متر بیش از رقبای مجهز به پیشرانه 2 لیتری تنفس طبیعی نظیر سراتو و مزدا 3 است و به همین جهت کشش قابل توجه و بهتری ارائه می کند. گیربکس 6 سرعته اتوماتیک AT نیز نقش مهمی در این میان ایفا می کند و از کیفیت قابل توجهی برخوردار است.

    ابعاد و فضاهای نگهدارنده دومین نقطه قوت دنا پلاس توربو اتوماتیک است. این سدان 4.6 متری با صندوق 500 لیتری در زمره ایده آل ترین خودروهای بازار برای خانواده ها قرار می گیرد به گونه ای که حدود 10 سانتیمتر بیشتر از عمده رقبایش در بازار فضای در اختیار سرنشینان قرار می دهد و با فاصله بین دو محور حدودا 2.7 متری، بیشترین فضای کلی کابین را در بین رقبا دارد.

    در بخش تجهیزات ایمنی ، سیستم های ترمز ضد قفل ABS و وزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD ، ترمز های دیسکی در جلو و عقب و 4 کیسه هوای جلو و جانبی شما را فراتر از بسیار یاز رقبای این خودرو همراهی می کنند. سیستم تهویه مطبوع این سدان جذاب از نوع اتوماتیک با دریچه برای سرنشینان عقب است که در عمده خودروهای مشابه به چشم نمی خورد.

    در کابین دنا پلاس توربو اتوماتیک، تفاوت ادامه دارد. قطعات دکوراتیو طرح چوب، تزئینات کرومی، تودوزی مخمل و کفپوش موکتی در ترکیب با یکدیگر حس پریمیوم و متفاوتی نسبت به رقبای تماملاستیکی این خودرو ارائه می کند. صندلی راننده و سرنشین جلو قابلیت تنظیم 8 جهته برقی را دارد که در کمتر خودرویی در این کلاس به چشم می خورد. همچنین بهره گیری از امکانات مکملی نظیر سانروف، کروز کنترل، دسترسی به صندوق از داخل خودرو و نمایشگر دمای محیط در کنار دیگر مشخصات ذکر شده باعث می شود تا این سدان یک خودرو تمام عیار برای مسافرت های خارج از شهر و تردد های روزمره شهری باشد.در بخش مولتی مدیا نیز نمایشگر لمسی تمام نیاز های شما را با امکان ارتباط بلوتوثی حتی برای تماس فراهم می کند .

    وقتی نوبت به لذت رانندگی می رسد، فرمان با کمک برقی، دنا پلاس توربو اتوماتیک را از دیگر رقبا متمایز می کند به گونه ای که با بهره گیری از این فرمان در سرعت های پایین، رانندگی نرمی را تجربه خواهید کرد و در سرعت های بالا متناسب با سرعت، فرمان سفت تر خواهد شد و امنیت رانندگی و قدرت مانورپذیری را افزایش می دهد.

    فراوانی قطعات، به روز بودن تولید و شبکه گسترده خدمات پس از فروش نکته دیگری است که دنا پلاس توربو اتوماتیک را نسبت به تمامی سدان های بازار برای خرید منطقی تر جلوه می دهد. این خودرو فراتر از الزامات استانداردی با گارانتی 3 سال یا 50 هزار کیلومتر عرضه می شود و الزام اکتان 95 باعث می شود عمر بیشتری در مقایسه با دیگر خودروهای توربو داشته باشد. همچنین مزیت رشد قیمتی آن در بازار به واسطه عدم حضور یک رقیب درخور این خودرو باعث شده تا دنا پلاس توربو اتوماتیک به یکی از پرتقاضا ترین خودروهای کنونی بازار خودرو ایران بدل شود.

    سدان تمام عیار ایران خودرو در بخش قوای محرکه سرآمد تمامی خودروهای تولیدی کشور از ابتدا تا کنون است و در بخش امکانات ایمنی و رفاهی نیز هیچ چیز را کم نگذاشته و از طرف دیگر خودرویی به روز با پشتیبانی گسترده به حساب می آید که می تواند در هر مشخصه ای رقبایش را به چلش بکشد و حتی در بازارهای صادراتی با هویتی متفاوت صنعت خودرو ایران را به نمایش بگذارد.

    خبرنگار: هیوا صیاد

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو