فونیکسریمکسبهتام

خودروسازان فرانسه امیدی به افزایش فروش ندارند

عصر خودرو- اتحادیه خودروسازان فرانسه اعلام کرد که در پی ادامه کمبود جهانی تراشه و قطعات نیمه رسانا و همچنین افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا، امیدها برای افزایش فروش و بازگشت بازار خودروی این کشور به شرایط عادی از بین رفته است.

خودروسازان فرانسه امیدی به افزایش فروش ندارند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از تسنیم ، اتحادیه خودروسازان فرانسه CCFA-PFA روز یکشنبه اعلام کرد که در پی ادامه کمبود جهانی تراشه و قطعات نیمه رسانا و همچنین افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا، امیدها برای افزایش فروش و بازگشت بازار خودروی این کشور به شرایط عادی از بین رفته است.

    به گفته سخنگوی CCFA، این اتحادیه قبلاً انتظار داشت که فروش خودرو در فرانسه تا 10 درصد افزایش یابد، اما این پیش بینی می تواند کاهش یابد.

    این سخنگو در ادامه گفت: ما معتقدیم که دستیابی به هدف 1.8 میلیون فروش در سال جاری (2021) دشوار خواهد بود.

    در سال 2020، ثبت نام خودروهای سواری جدید فرانسه کاهش یافت و از 2.21 میلیون دستگاه در سال قبل از آن به 1.65 میلیون دستگاه رسید. این کاهش شدید فروش به شیوع کرونا که فعالیت کارخانه های خودروسازی را متوقف کرد، نسبت داده شد.

    براساس داده های منتشر شده توسط CCFA-PFA، تنها در ماه ژوئیه، ثبت نام خودروهای جدید تقریباً 35 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته است. گزارش شده است که تعداد ثبت نام خودروهای سواری جدید 115713 دستگاه بوده است.

    بر اساس اعلام این اتحادیه، بازار خودروی فرانسه طی هفت ماه اول سال جاری میلادی نسبت به دوره مشابه سال قبل که به شدت درگیر محدودیت های کرونایی بوده، 16 درصد افزایش یافته است.

    کمبود تراشه در جهان، همراه با عدم قطعیت در مورد آینده همه گیری ویروس کرونا، تأثیرات منفی قابل توجهی بر جای گذاشته است و بیشتر خودروسازان از جمله شرکت فرانسوی رنو و رقیب فرانسوی-ایتالیایی آن یعنی استلانتیس را دچار مشکل کرده است.

    تراشه ها بخش مهمی از خودروهای جدید هستند که به طور گسترده برای سیستم های سرگرمی و همچنین برای مکانیسم های اصلی مانند فرمان برقی و ترمزها استفاده می شوند. یک وسیله نقلیه معمولی ممکن است حاوی صدها تراشه باشد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو