فونیکسریمکسبهتام

ویژگی های کم نظیر یا بی نظیر در محصولات تسلا

عصر خودرو- محصولات تسلا مملو از امکانات و ویژگی های خاصی است که هواداران زیادی را به خود جلب کرده است.

ویژگی های کم نظیر یا بی نظیر در محصولات تسلا
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از سایپانیوز، بدون معطلی به طور خلاصه می رویم به سراغ این امکانات کم نظیر:

    اتوپایلوت: همه مدل های تسلا به این سامانه مجهز هستند که به نوعی سامانه کمک به راننده پیشرفته است که مدام در حال به روزرسانی و پیشرفت است. این سامانه مجهز به 8 دوربین خارجی، 12 حسگر فراصوتی و یک کامپیوتری قدرتمند در قلب این خودرو است که برای افزایش ایمنی خودرو تعبیه شده است. هرچند که قابلیت های بالایی برای خودران دارد اما هنوز به توصیه وبسایت تسلا،‌ رانندگی باید با توجه و هوشیاری راننده انجام شود و در تصادف ها از راننده سلب مسئولیت نمی کند. در حال حاضر این سامانه باعث نمی شود که این محصولات خودران محسوب شوند.
    کاروکی: در به روزرسانی نرم افزاری 10.0 کارکرد جدیدی به این خودرو اضافه شده که در آن دریایی از موسیقی با متن ترانه برای مشتریان تسلا قابل دسترس شده است و به راحتی می توان موسیقی مورد علاقه را انتخاب و پخش کرد. محدودیتی در زبان وجود ندارد و موسیقی به انواعی از زبان ها در دسترس است. شاید به خاطر کلمه کاروکی این تصور در شما هم به وجود آمد که امکان همخوانی با پخش موسیقی تعبیه شده است. باید یادآور شد که این گزینه در حین حرکت فعالی نیست. البته اگر خودرو در حالت پارک باشد، قابلیت همخوانی یا کاروکی فعال می شود.
    حالت دفاعی برای سلاح های شیمیایی: مدل های ایکس و وای مجهز به سامانه فیلترهای  HEPA‌ هستند. با اقتباس از اتاق های عمل جراحی در بیمارستان ها، داخل کابین تسلا از این فیلترها یا صافی های مخصوص بهره مند شده اند که جلوی ورود گرده، باکتری و آلودگی را به داخل کابین می گیرد.
    صفحه نمایش لمسی: تاچ اسکرین همه مدل های تسلا خاص این خودروسازی هستند و به انواعی از امکانات مجهزند. از بازی کامپیوتری گرفته تا آپ دیت ترافیک، نقشه خوانی و مکان یابی. بقیه امکانات روی داشبورد از جمله تهویه مطبوع و غیره از روی همین صفحه لمسی قابل کنترل است.
    خدمات پخش زنده ورزش و سریال: درست مثل کاروکی، فقط زمانی این ویژگی یا امکان در تسلا فعال است که دنده خودرو روی حالت پارک باشد. در آن صورت شما می توانید در هر کجا هستید، سریال یا فیلم یا رویداد ورزشی زنده که در زمان خاص پخش می شود را در داخل خودروی تسلا تماشا کنید و در نتیجه هیچ وقت نگران از دست دادن هیچ اپیزودی از سریال ها یا رویداد ورزشی زنده خود نخواهید بود.
    دسترسی به اینترنت: تسلا همیشه اتصال به اینترنت دائمی با سرعت بالا را مد نظر داشته است با این حال اگر قرار است وارد فضای اینترنت شوید اول باید دنده خودرو را روی حالت پارک قرار دهید. قابل توجه معتادان اینترنتی و عاشقان هولو،‌ اسپاتیفای و پلکس مدیا پلیر.
    تخم مرغ های عید پاک: همه مدل های تسلا به تخم مرغ عید پاک مجازی مجهزند. از بابانوئل سوار بر سورتمه های گوزن گرفته تا جاده های رنگین کمان و غیره.
    سیستم تعلیق هوا: سامانه تعلیق هوا، بر اساس مختصات جی پی اس این امکان را فراهم کرده است که به طور دستی نرمی و سفتی سیستم تعلیق بر اساس ذائقه مشتری قابل تنظیم باشد. معمولاً از این ویژگی در مسافرت های طولانی با جاده های متفاوت استفاده می شود تا احساس خستگی کمتر شود.
    حالت سنتری [حالت نگهبان]: زمانی است که خودروی خود را در جایی پارک کرده اید که خیال تان راحت نیست. هر کجای دنیا که باشید، دوربین های این خودرو به شما نشان می دهند که وضعیت خودروی شما در چه حالی است. حتی اگر در یک فروشگاه زنجیره ای فردی با ترالی به خودروی شما بزند، تمام صحنه به صورت فیلم ویدیویی ضبط می شود و یک پیام هم برای شما ارسال می شود.
    حسگرهای پارک خودروی پیشرفته: اگر هر شیئی بیش از اندازه به خودروی شما نزدیک شود، هم بوق هشدار شنیده می شود هم تصویر آن روی صفحه لمسی به نمایش در می آید.
    سوپرشارژر: در سراسر دنیا جایگاه های خاص تسلا ایجاد شده که با سرعت بالا باتری تسلا را شارژ می کنند. 15 دقیقه که به پریز وصل باشد تا 200 مایل [حدود 300 کیلومتر] خیالتان راحت خواهد بود.
    فاب یا کلید: برای صاحب تسلا گزینه های ورود به خودرو به کلید یا سوئیچ محدود نیست. تلفن همراه، کارت بانکی یا هر وسیله الکترونیکی با ایمنی بالا می تواند این کار را انجام دهد.
    اپلیکیشن: هر کجای دنیا که باشید، با اپلیکیشن تسلا و اتصال به اینترنت، خیلی از دکمه های کنترلی خودروتان در اختیار شما است. برای مثال سر کار هستید و خودروی تان در منزل است و اعضا خانواده به هر دلیلی به خود خودرو یا داخل کابین نیاز پیدا کرده اند. خیلی از کارکردهای این خودرو از راه دور و اینترنتی ممکن است.
    روزآمدی اینترنتی: مثل اپلیکیشن های موبایل، نرم افزارها و سامانه های تسلا مدام در حال به روز شدن هستند. این ویژگی باعث می شود که محصولات تسلا همیشه به آخرین امکانات ایمنی مجهز باشند. این ویژگی تسلا در حال باب شدن در سایر خودروسازان است.
    حالت مضحک پلاس: Ludicrous Plus mode‌ وضعیتی است که می توان از محصولات تسلا در میدان مسابقه خودرو استفاده کرد. باتری خودرو تا درجه ای از دما بالا می رود که آن را برای حداکثر سرعت آماده می کند.
    حالت شطرنجی: Plaid mode هم حالت دیگری برای مسابقه ای شدن تسلا است. باتری این خودرو برای ایجاد 1020 اسب بخار آمادگی پیدا می کند. در حقیقت هر سه موتور برقی را به حالت فعال در می آورد و صفر تا صد این خودرو آمادگی برای زیر 2 ثانیه را پیدا می کند. در حقیقت این ویژگی خاص تسلا آن را به بوگاتی و لامبورگینی شبیه می کند.
    حالت سگی: Dog mode این حالت مخصوص دوست داران حیوانات خانگی است و دمای داخل خودرو را طوری قرار می دهد که حیوانات داخل کابین گرما زده نشوند. در ضمن روی صفحه نمایش لمسی هم نشان داده می شود تا کسانی که از بیرون به داخل خودرو نگاه می کنند مطمئن شوند حیوان خانگی به حال خود رها نشده و در دمای مناسبی قرار دارد.
    حالت Fart: این ویژگی را شاید همه نپسندند. اما به هر حال خودروهای تسلا این قابلیت را دارد که صدای خارج شدن گاز روده را ایجاد کند.
    صندوق جلو: frunk که از دو کلمه front‌ و trunk‌ ساخته شده در حقیقت مثل صندوق عقب در جلوی خودرو هم تعبیه شده است و خیلی از خودروسازان رقیب هم در حال تقلید هستند.
    سانسور متن ترانه: برای خانواده هایی که سرنشین کودک دارند، کلمات مستحجن موسیقی ها روی صفحه لمسی، سانسور می شوند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو