فونیکسریمکسبهتام

توقف تولید هیوندای ولستر استاندارد برای سال ۲۰۲۲

عصر خودرو- هیوندای، ولستر استاندارد را برای سال مدل ۲۰۲۲ متوقف کرده و تنها مدل N با عملکرد بالا تولید خواهد شد.

توقف تولید هیوندای ولستر استاندارد برای سال ۲۰۲۲
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران، هیوندای تولید مدل‌های ولستر Premium، R-Spec Turbo و Ultimate را برای سال 2022 متوقف کرده است و فقط ولستر N با عملکرد بالا به تولید خواهد رسید.  ولستر N مجهز به یک موتور چهار سیلندر 2.0 لیتری توربو با قدرت 275 اسب بخار است که همراه با یک گیربکس شش سرعته دستی یا یک گیربکس اتوماتیک هشت سرعته دو کلاچه ارائه می شود.

    هیوندای در ابتدا گفت که فقط برخی از مدل‌های ولستر متوقف می‌شوند، اما اکنون، به دلیل تقاضای بازار، تصمیم به توقف تولید همه آن‌ها به جز مدل N گرفته است. سخنگوی هیوندای گفت مدت هاست در حال ارزیابی سطح‌ تقاضا بوده اند و اکنون به دلیل تقاضای بازار، تصمیم گرفت فقط مدل N را برای سال 2022 ارائه دهد.

    هیوندای ولستر استاندارد ممکن است با عملکرد بالا و 275 اسب بخاری ولستر N نادیده گرفته شود اما آزمایش طولانی مدت 6 هزار و 437 کیلومتری را با موفقیت به پایان رساند. پس از آنکه اخباری  مبنی بر اینکه این خودروساز کره‌ای می‌تواند مدل‌های ولستر به غیر از N را متوقف کند، منتشر شد، سخنگو تأیید کرد که ولستر برای سال 2022 تولید خواهد شد.

    هیوندای می‌گوید که مدل‌های کمتری برای مدل 2022 ارائه می‌دهد، اما مشخص نمی‌کند کدام یک از بین می‌روند. ولستر که اکنون در نسل دوم خود قرار دارد، در حال حاضر به عنوان نسخه  2.0 لیتری  Premium، Turbo R-Spec و Turbo به همراه نسخه N با عملکرد بالا در دسترس است.

    مدل‌های ولستر 2.0 از یک موتور چهار سیلندر 14 لیتری همراه با گیربکس استاندارد شش سرعته دستی و گیربکس اتوماتیک شش سرعته اتوماتیک بهره می‌برند. هدف مدل‌های توربو این است که یک موتور چهار سیلندر 1.6 لیتری توربو با قدرت 201 اسب بخار با دستی یا یک واحد اتوماتیک دو کلاچه ارائه شود.

    هنگامی که ولستر توربو 2019 آزمایش شد، آن را یک رقیب با دیگر هاچ بک‌های جمع و جور مانند مزدا 3 و هوندا سیویک اسپرت معرفی کردند. اکنون قرار است فقط با جعبه دنده دستی 2.0 لیتری چهار سیلندر و شش سرعته توربوی 275 اسب بخاری از Performance Blue 2019 ولستر N خداحافظی کنیم. تعداد زیادی از کارشناسان معتقدند این خودرو بسیار جوان پسندانه بوده اما رقیبی برای هوندا سیویک تیپ R با 306 اسب بخار نبوده است.

    قیمت ولوستر 2021 با 2.0 لیتر مجهز به 6 سرعت، از 19 هزار و 905 دلار شروع می‌شود. توربو R-Spec با قیمت 24 هزار و 445 دلار و توربو با 26 هزار و 755 دلار شروع می‌شود. قیمت ولستر N با دنده دستی 33 هزار و 255 دلار و با گیربکس اتوماتیک جدید دو کلاچه 34 هزار و  755 دلار شروع می‌شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط