فونیکسریمکسبهتام

۱۰ اتومبیل افسانه‌ای با طولانی‌ترین تولید در جهان

عصر خودرو- در این گزارش اتومبیل‌هایی وجود دارند که جزو خودرو‌های افسانه‌ای به حساب می‌آیند و واقعاً نقش مهمی در صنعت خودرو دارند.

۱۰ اتومبیل افسانه‌ای با طولانی‌ترین تولید در جهان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران، از روزی که صنعت خودرو تا به امروز به وجود آمده، صد‌ها خودرو در موفقیت شگفت انگیز آن نقش داشته اند. همه آن‌ها باعث ارتقای این صنعت شدند و اکنون یکی از موفق‌ترین بخش‌های صنعتی در تمام کشورها شده است.

    در این گزارش اتومبیل‌هایی وجود دارند که جزو خودروهای افسانه ای به حساب می‌آیند و واقعاً نقش مهمی در صنعت خودرو دارند. بیایید نگاهی بیندازیم به 10 ماشین با تولید طولانی که مشعل‌های ظهور صنعت در جهان هستند.

    Hindustan Ambassador

    این همان اتومبیلی است که هیچ کس نمی‌تواند آن را فراموش کند. غیرممکن است که شخصی خاطره ای با این خودرو افسانه ای نداشته باشد. Hindustan Ambassador حدود 56 سال در مرحله تولید بود. این اتومبیل در سال 1958 در جاده‌ها دیده می شد و با پایان یافتن تولید شرکت، تولید این خودرو در سال 2014 پایان یافت.

    Premier Padmini

    Premier Padmini خودروی بعدی است که به عنوان ماشین افسانه ای در نظر گرفته می‌شود. این خودرو رقیبی برای Hindustan Ambassador محبوب بود. برای کسانی که نمی‌دانند، این خودرو در ابتدا با نام فیات 1100 شناخته می شد؛ در نسل‌های خود، بسیار تغییر نام داد که در انتها به Padmini ختم شد. در سال 1964، این ماشین تولید شد و تا سال 2000 در حال تولید بود. پس از 36 سال، این ماشین اکنون در حال استراحت است و از دوران بازنشستگی خود لذت می‌برد.

    ماروتی Omni

    Maruti Omni اتومبیلی که نه به خاطر اسم، بلکه به خاطر کار‌هایی که در آن استفاده شده، مشهور است. Maruti Omni در سال 1984 با نام ساده Van وارد بازار شد و بعداً به نام فعلی تغییر نام یافت. Van با حمل 5-8 نفر به کمترین هزینه ممکن به مقصد، مشهور بود. Omni قبل از توقف در سال  2019 خودرویی محبوب بود و بعد از 35 سال توقف تولید داشت.

    ماروتی Gypsy

    ماروتی Gypsy در سال 1985 به بازار آمد و بلافاصله به یکی از اولین وسایل نقلیه 4X4 تبدیل شد. ماروتی Gypsy ترکیبی کامل از پیکربندی موتور و جعبه دنده بود. ماروتی Gypsy نیز به عنوان ماشین رالی محسوب می‌شود. متاسفانه، در سال 2019 ماروتی Gypsy از تولید خارج شد، اما 34 سال بر جاده ها حکومت کرد.

    ماروتی 800

    فراموش کردن اتومبیلی که تصویر ماروتی سوزوکی را تثبیت کرده غیر ممکن است. ماروتی 800 یکی از اتومبیل‌هایی است که همه قشری آن را خریداری کرده اند. این خودرو در سال 1986 وارد بازار شد و مورد توجه قرار گرفت. زمانی فقط 800 دستگاه در جاده‌ها مشاهده می‌شد که به 800 سال سفید تبدیل می‌شد. این هنوز هم اتومبیل wannabe برای تمام اتومبیل‌هایی است که در حال حاضر در جاده‌ها هستند. 800 در سال 2014 در ابدیت گم شد و از دوره 28 ساله خود لذت برد.

    تاتا سومو

    تاتا سومو (Tata Sumo) خودرویی است که از سال 1994–تاکنون توسط شرکت هندی تاتا موتورز در هند تولید شده‌ است. تاتا سومو سخت‌ترین خودرویی است که تولید شده است؛ این خودرو در زمان تولید جزو خودروهای لوکس به شمار می رفت که تولید آن در سال 2019 متوقف شد.   این اتومبیل همچنین به عنوان یک وسیله نقلیه نیرومند نظامی در خدمت ملت بود.

    تاتا Safari

    خودرویی که روند ساخت شاسی بلندها را آغاز کرد، تاتا سافاری در سال 1998 بود. اما قبل از سال 2000 بود که این خودرو مشهور شد و مردم شروع به خرید SUV سرسخت کردند. این اتومبیل جذابیت بزرگ، توانایی خوبی در آفرود داشت و در تجمع‌های خود مورد علاقه سیاستمداران بود. علاوه بر این، زمانی بود که تقریباً در هر خانه‌ای یک سافاری وجود داشت. این خودرو در سال 2019 متوقف شد تا پس از بروزرسانی موتور BS6 دوباره راه اندازی شود.

    تاتا Indica

    در سال 1998 تاتا ایندیکا در نمایشگاه خودرو به نمایش درآمد. ایندیکا اولین خودرویی بود که پس از طراحی از شرکت ایتالیایی I.DE.A ساخته شد. ایندیکا از داخل جادار بود و ماشین ایده آل برای تاکسی بود. این خودرو با بنزین و موتور دیزلی همراه بود. در سال 2018 بود که تاتا به تولید پایان داد.

    ماهیندرا بولرو

    وقتی صحبت از رقیب سومو می‌شود، Bolero اولین نامی است که در ذهن ظاهر می‌شود. مانند سومو، این ماشین در مناطق تپه‌ای نیز جابجا کننده مردم بود. شخصی به دنبال یک ماشین قوی برای جابجایی مردم با راحتی مناسب Bolero بود. این ماهیندرا هنوز از 20 سال تصدی خود و شمارش لذت می‌برد.

    ماروتی Versa / EecoMPV

    ماروتی Versa در سال 2001 با نام Versa وارد بازار‌ شد و بعداً در سال 2010 تولید مجدد با نام Eeco متوقف شد. این خودرو پس از BS6 Eeco هنوز در حال تولید است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو