فونیکسریمکسبهتام

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران مطرح کرد:

پرداخت بدهی خودروسازان به قطعه سازان در ۱۲۰ روز

عصر خودرو- عسگری گفت: شرکت‌های خودرو ساز باید در چارچوب قرداد‌ها و قوانین ظرف ۱۲۰ روز مطالبات قطعه سازان را پرداخت کنند.

پرداخت بدهی خودروسازان به قطعه سازان در ۱۲۰ روز
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران، حشمت الله عسگری معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان تهران اظهار کرد: جلسه امروز اختصاص به دغدغه‌های شرکت‌های خودرو ساز و قطعه ساز داشت. قطعه سازان 30 درصد از مقدار مورد نیاز در کل استان را تولید می‌کنند. مهم‌ترین معظلی که در حال حاضر قطعه سازان دارند این است که دوره پرداخت مطالباتشان توسط شرکت‌های خودرو ساز متوقف شده است.

    وی ادامه داد: اولین مصوبه ما این بود که شرکت‌های خودرو ساز در چارچوب قرداد‌ها و قوانین ظرف 120 روز مطالبات قطعه سازان را پرداخت کنند. خودروسازان هم گلایه‌هایی دارند که قیمت گذاری دستوری باعث شده تا ضرر کنند و سود کلانی نصیب دلالان شود. اعتقاد آن‌ها بر این است که اگر قیمت گذاری دستوری برداشته شود، به بدهی‌های قطعه سازان افزوده نمی‌شود.

    عسگری گفت: بخش عمده‌ای از قطعات در انبار‌ها رسوب شده و مصوب شد که درصدی بتوانند مواد اولیه در گمرکات را خارج کنند. بخشی از منابعی که به عنوان تسهیل بدهی خودرو ساز به قطعه ساز از طریق سیستم بانکی پرداخت می‌شود از طریق خرید دین است، متاسفانه قطعه سازان اعلام کردند که برخی از پرداختی‌ها در بانک‌ها بلوکه می‌شود که این مخالف قوانین و مقررات است و سیستم قضایی هم این را ابلاغ کرده است. مقرر شد تمام پرداختی‌ها توسط بانک‌ها پرداخت شود.

    وی افزود: به طور طبیعی قطعه سازان وقتی نمی‌توانند طلب خود را بگیرند به بدهی هایشان نزد تامین اجتماعی افزوده می‌شود که امیدواریم 15 هزار میلیارد تومان بدهی ایران خودرو به قطعه سازان به حداقل برسد. ما از قطعه سازان و خودروسازان می‌خواهیم که تنها به بانک‌ها اتکا نکنند، چون منابع مورد نیاز آن‌ها به 50 هزار میلیارد تومان می‌رسد که شاید بانک داران نتوانند آن را پرداخت کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو