فونیکسریمکسبهتام

مدیرعامل ایران خودرو:

۱۳ میلیون یورو کاهش ارزبری از ابتدای سال تاکنون داشته ایم

عصر خودرو- مقیمی گفت: در سال ۹۹ جهش تولید خوبی داشته‌ایم و ۵۵ درصد سهم تولید خودرو‌های سواری در کشور بوده است؛

۱۳ میلیون یورو کاهش ارزبری از ابتدای سال تاکنون داشته ایم
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، فرشاد مقیمی مدیر عامل ایران خودرو در مراسم بازدید معاون مالی، پشتیبانی و عمرانی قوه قضائیه از خطوط تولید ایران خودرو گفت: تولید خودرو‌های سواری در سال 99 جهش خوبی داشته است و 55 درصد سهم تولید خودرو‌های سواری در کشور بوده است؛ و البته سهم ایران خودرو 83 درصد در رشد تولید بوده است.

    او بیان کرد: یکی از نیازمندی‌ها در کشور، ناوگان حمل و نقل عمومی است که به شدت در کشور به آن نیاز داریم. 3 هزار و 700 دستگاه خودروی تجاری در سال گذشته تولید شد که رشد 67 درصدی تولید ایران خودرو دیزل را نشان می‌دهد.

    این مقام مسئول گفت: کاهش 80 درصدی تعهدات معوق را در سال گذشته داشته‌ایم. انتظار داریم در سال 1400 اگر مورد حمایت قرار بگیریم، داخلی سازی بیشتری داشته باشیم.

    مدیر عامل ایران خودرو گفت: هدف گذاری در سال 1400 در این است که تولید خودرو‌های با نماد ایرانی را توسعه دهیم و سهم برند خودرو‌های خارجی را کاهش دهیم تا وابستگی کم شود.

    او گفت: در خراسان خودرویی تولید می‌کردیم به اسم هایما که تولید آن متوقف شده بود و اکنون مجدد خط تولید آن راه اندازی شده و به این ترتیب تولید را افزایش داده‌ایم و معوقات را 80 درصد کم کرده‌ایم. همچنین جهش تولید با افزایش 66 درصدی تولیدات در سال 99 را داشته‌ایم.

    این مقام مسئول گفت: کاهش سبد محصولات CKD را در ایران خودرو داشتیم. 67 درصد تولیدات 98، سی کی دی بوده که سال 99 این میزان بسیار کاهش یافته است.

    مدیر عامل ایران خودرو تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون 13 میلیون یورو کاهش ارزبری داشته ایم.

    او با اشاره به گام‌های توسعه تکنولوژیک در صنعت خودرو ایران گفت: در سال‌های قبل که بیشتر خودرو‌ها مونتاژ می‌شد، امسال به داخلی سازی رسیده است. طراحی، تولید و توسعه گیربکس 6 سرعته را داشتیم.

    این مقام مسئول بیان کرد: امسال استفاده از پلتفرم داخلی را داشتیم که روی خودرو تارا سوار شد.

    مدیر عامل ایران خودرو در پایان گفت: حدود 55 درصد خودرو‌های اختصاصی و 45 درصد خودرو‌های عمومی، خودرو‌های ایران خودرو را شامل می‌شوند. با متناسب سازی قیمت‌ها و اصلاح آن بر اساس مولفه‌های اقتصادی، به تدریج مشکلات تامین کسری نقدینگی کمتر شده و توان تولید با ثبات حداقل 3 هزار و 300 دستگاه در روز مهیا خواهد شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط