فونیکسریمکسبهتام

آئودی زمان توقف تولید موتورهای بنزین سوز را مشخص کرد

عصر خودرو- آئودی در مورد تاریخ خداحافظی با موتورهای درون سوز سنتی تصمیم گرفته است.

آئودی زمان توقف تولید موتورهای بنزین سوز را مشخص کرد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،  طبق اطلاعات اولیه، آئودی، این خودروساز آلمانی آخرین مدل خودرو خود را با موتور احتراق داخلی موسوم به "کلاسیک" در سال 2026 عرضه خواهد کرد. فروشندگان آئودی در پایان سال 2020، 601.844  وسیله نقلیه در اروپا فروخته اند که مربوط به کاهش 18.8 ٪ در مقایسه با 2019 است.

    برای مقایسه، فروش مرسدس بنز برای همان دوره در بازار جهان 749، 162 دستگاه (17.4- ٪) بود و نماینده دیگری از  بی ام و  673، 724 دستگاه (-18.3-) فروخته است. ظاهراً، بحران ناشی از عواقب شیوع ویروس کرونا تقریباً به یک شکل بر همه تولید کنندگان تأثیر گذاشته است.

    اکنون فعالان بازار خودرو به تدریج موقعیت‌های خود را بازیابی می‌کنند. برخی از آن‌ها در حال تغییر استراتژی توسعه خود هستند، برخی دیگر مسیر قبلی را انتخاب می‌کنند. بسیاری از شرکت‌ها، به ویژه شرکت‌هایی که اروپا برای آن‌ها یکی از بازار‌های اولویت دار است، تصمیم گرفتند تا روی خودروهای الکتریکی که به نام "سبز" شناخته می شود، تمرکز کنند و آئودی نیز در این لیست قرار گرفت.

    به گزارش نشریه Sueddeutsche Zeitung، امروز برخی از جزئیات برنامه‌های بعدی این تولید کننده آلمانی مشخص شده است. گزارش شده است که این برند در سال 2026 از جدیدترین خودروی خود که مجهز به یک موتور احتراق سنتی است رونمایی خواهد کرد. این را مارکوس دوسمن، رئیس هیئت مدیره و مهندس ارشد آئودی، در دیدار با مدیران ارشد و نمایندگان اتحادیه صنفی شرکت اظهار داشت. وی تأکید کرد که در سال مشخص شده، توسعه ماشین آلات با موتور‌های احتراق داخلی به اصطلاح "کلاسیک" باید کامل شود.

    پس از سال 2026، آئودی مدل‌های کاملاً برقی و کاملاً مجهز به باتری یعنی هیبریدی و اتومبیل‌های برقی را تولید خواهد کرد. فرض بر این است که طول عمر آخرین مدل ICE حدود سه سال خواهد بود. این بدان معناست که از سال 2033 فقط هیبرید‌ها و وسایل نقلیه الکتریکی در خط تولید این برند باقی خواهند ماند. هنوز اعلام نشده است که کدام خودرو آخرین حامل موتور احتراق داخلی سنتی خواهد شد، اما این احتمال وجود دارد که جایگزین آئودی Q5 فعلی شود.

    توجه داشته باشید که بسیاری دیگر از خودروسازان اروپایی در حال آماده سازی هستند تا زودتر از شر موتور احتراق داخلی خلاص شوند؛ بنابراین، مارک ایتالیایی فیات مدل‌های دارای موتور کلاسیک را تا سال 2030 از خط تولید خارج می‌کند، مارک انگلیسی جگوار در سال 2025 فقط اتومبیل‌های الکتریکی لوکس را به فروش می‌رساند و در همان سال آخرین اتومبیل خود با موتور‌های احتراق داخلی قصد دارد مینی را عرضه کند.
    اکثر مدل‌های محدوده آئودی از قبل دارای نسخه پلاگین هیبریدی هستند.

    علاوه بر این، این برند همچنان به گسترش دامنه وسایل نقلیه الکتریکی خود ادامه می‌دهد. آئودی در سال 2018، کراس اوور E-tron معرفی شد، E-tron GT fastback و Q4 E-tron SUV متعاقبا توسعه یافتند و در سال 2022 A6 E-tron سدان و یک SUV دیگر، Q5 E-tron، به نظر می‌رسد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم