فونیکسریمکسبهتام

کیا سراتو ارزش خرید دارد یا رنو مگان؟ + مشخصات فنی

عصر خودرو- مشخصات فنی خودرو کیا سراتو ۱۶۰۰ و رنو مگان ۱۶۰۰ در این گزارش آمده است تا به کمک آن‌ها بتوانید خودرو مناسب مورد نظر خود را انتخاب کنید.

کیا سراتو ارزش خرید دارد یا رنو مگان؟ + مشخصات فنی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۸:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل ازباشگاه خبرنگاران جوان، یکی از مقایسه‌های خودرویی پر مخاطب بازار،کیا سراتو 1600 با رنو مگان 1600 است. تا چندین سال پیش خرید خودرو کاری آسان به‌شمار می‌آمد، اما پیشرفت این صنعت که با آمدن مدل‌های گوناگون در سگمنت‌های مختلف همراه شد، کار خرید و انتخاب را برای خریداران کمی دشوار کرد. امکانات رفاهی فراوان، طراحی‌های متفاوت و مشخصات فنی گوناگون، پارامتر‌هایی است که ممکن است علاقه‌مندان را دچار تردید کند.

معرفی کیا سراتو 1600:
کیا سراتو 1600، خودرویی ساخت کشور کره جنوبی است که در سال 2014 طراحی شد و در آن از یک موتور 4 سیلندر با 16 سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو 1600 سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن 128 اسب بخار در 6000 و 500 دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو 178 نیوتن متر در 4000 و 750 دور در دقیقه است.

در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده 6 دنده خودکار تیپ ترونیک استفاده شده است، جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت 190 کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب 0 تا 100 کیلومتر در ساعت برای آن 12 ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو 8.1 لیتر در هر 100 کیلومتر است و حجم باک آن 50 لیتر است.

از جمله امکانات این خودرو می توان به گیربکس 6 سرعته خودکار ، پدال تعویض دنده پشت فرمان ، سیستم Flex Steer (قابلیت تنظیم عملکرد فرمان به سه حالت Comfort، Normal و Sport) ، دوربین عقب ، صفحه نمایش Supervision ، روکش چرمی فرمان ، گرمکن غربالک فرمان ، سیستم تهویه مطبوع جداگانه برای سرنشینان جلو ، خروجی سیستم تهویه مطبوع برای سرنشینان عقب ، گرمکن و سردکن صندلی‌های جلو اشاره کرد.

همچنین این خودرو مجهز به قابلیت تنظیم صندلی راننده در 10 جهت ، کروز کنترل ، چراغ‌های LED برای روز در جلو و چراغ‌های LED در عقب ، سیستم Smart Key ، چراغ‌های هوشمند روی دستگیره و آینه‌های جانبی هماهنگ با Smart Key ، سنسور پارک در جلو و عقب ، رینگ‌های 17 اینچی (رینگ‌های 15 و 16 اینچی نیز قابل نصب است) ، حافظه تنظیمات صندلی راننده برای دو نفر ، سیستم استارت دکمه‌ای ، روکش چرمی صندلی‌ها ، تزئینات کربنی ، سیستم کمکی در سربالایی (HAC) ، سانروف ، بال عقب است.

معرفی رنو مگان 1600:
رنو مگان 1600، خودرویی ساخت کشور فرانسه است که در سال 2003 طراحی شد و در آن از یک موتور 4 سیلندر با 16 سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو 1598 سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن 115 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو 151 نیوتن متر در 4000 و 250 دور در دقیقه است.

در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده 5 دنده دستی استفاده شده است، جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت 193 کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب 0 تا 100 کیلومتر در ساعت برای آن 11.1 ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو 6.7 لیتر در هر 100 کیلومتر است و حجم باک آن 60 لیتر است.

از جمله امکانات این خودرو می توان به سیستم تهویه مطبوع با کنترل دستی ، کارت هوشمند ، دکمه استارت ، روشن و خاموش شدن خودکار چراغ‌ها (سنسور نور) ، چراغ مه‌شکن جلو در مدل E2 ، آینه‌های جانبی برقی به همراه گرمکن در مدل E2 ، شیشه بالابر برقی جلو و عقب در مدل E2 ، کامپیوتر سفری ، پرده شیشه عقب و جانبی در مدل E2 اشاره کرد.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
      آرشیو