فونیکسریمکسبهتام

رانا پلاس؛ فراتر از آنچه انتظار داشتیم

عصر خودرو- رانا با فاصله تقریبی یک دهه بعد از تولید سمند، در سال ۹۱ پا به عرصه ی وجود گذاشت. هنگام رونمایی، این محصول در نمایشگاه بین المللی خودرو، با استقبال شایسته ای از سوی بازدیدکنندگان، بویژه جوانان مواجه شد.

رانا پلاس؛ فراتر از آنچه انتظار داشتیم
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۴:۰۰
  • رانا پلاس؛ فراتر از آنچه انتظار داشتیم
  • رانا پلاس؛ فراتر از آنچه انتظار داشتیم
  • رانا پلاس؛ فراتر از آنچه انتظار داشتیم

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، علاقه مندان با شور و اشتیاق فراوانی زیر و بم رانا را بررسی کرده و پشت فرمان و داخل کابین قرار می گرفتند تا راحتی، تجهیزات، آپشن های روز و تسلط راننده به جلو را ارزیابی کنند. در آن روزِ شلوغ و پر ازدحام، کارشناسان فروش و بازاریابی در غرفه ی ایران خودرو هر یک در میان حلقه ی جمعیتِ پرسشگر و مشتاق لحظه ای آرام و قرار نداشتند؛ یکی از قیمت می پرسید، دیگری از شتابش، آن یکی از نحوه ی فروش، آن دیگری درباره ی نکات فنی خودرو و ... این پیگیری و پرسشگری از سوی مشتریان بالقوه در نمایشگاه مزبور گویای این نکته بود که رانا مورد توجه اقشار گوناگون جامعه ی ایرانی قرار گرفته است. زمانی که از بازدیدکنندگان جویا شدیم چه بخشی از رانا برایشان جالب توجه بوده است؛ عده ای شیفته ی طراحی و ظاهر جمع و جورش شده بودند، برخی از دنج و راحت بودن کابین می گفتند، خانواده ها به صندوقِ جادارش اشاره می کردند، جوانترها به توان موتور و شتاب اولیه ی آن دل بسته بودند و گروهی هم تجهیزات جدید و آپشن ها چشمشان را گرفته بود. آنچه از نتایج نظر سنجی ها به دست آمد این بود که دومین محصول ساخت داخل در جذب همه سلایق به سوی خود موفق بوده است.

رانا دومین برند ملی ایران خودرو پس از سمند است؛ دو خودرویی که ویژگی های متفاوتی از یکدیگر و مشتری خاص خود را دارند. این سدان کلاس سی با تکیه بر دانش، توانمندی، خودباوری و تجربه گروه صنعتی ایران خودرو برای قشرهای گوناگون جامعه ی ایرانی، بویژه خانواده های کم جمعیت و جوانان تولید شد. شرکت سازنده در راستای ارتقا و توسعه ی محصول یادشده در آغاز نسبت به تعریف پروژه‌های کیفی متعددی به منظور تولید خودرویی در رده ی کیفی تندر پلاس اقداماتی را استارت زد که ثمره ی این تلاش خروج رانای جدید از خط تولید شد؛ خودرویی که هم به لحاظ شکلی و هم از ابعاد فنی یک سر و گردن از هم کلاسان خود بالاتر ایستاده است. سرانجام در سال گذشته شماری از سدان های رانا پلاس سپس از عبور از خطوط پیشرفته ی تولید، با تغییرات چشمگیری به مشتریانِ در انتظار تحویل گردید. با نگاهی به آمار پایین مراجعات این محصول به نمایندگی ها به منظور دریافت خدمات دوره ی گارانتی، می توان با قطعیت خودروی راناپلاس را در رده ی باکیفیت ترین محصولات ایران خودرو قرار داد.

در یک نگاه گذرا به شکل و شمایل جدید رانا، تغییرات اعمال شده بر روی این خودرو، انسان را شگفت زده می کند. از جمله ی این دگرگونی ها طراحی و گرافیک داخلی چراغ‌های جلو و عقب خودروست. در نمای جلو، چراغ‌ها مجهز به سیستم روشنایی در روز (دی‌لایت) شده‌اند و با گرافیک داخلی مشکی رنگ، چهره‌ای اسپرت‌تر به خود گرفته‌اند. همچنین جلو پنجره ی جدید از دیگر تغییرات در این بخش به شمار می رود. در نمای پهلویی اضافه شدن آینه‌های بغل جدید با چراغ راهنما، دستگیره‌های در و زه جانبی همرنگ بدنه، خود نمایی می کنند. در نمای عقب نیز تغییر صورت گرفته در چراغ‌های خطر با گرافیک داخلی جدید به چشم می خورد.

هنگامی که وارد کابین رانا پلاس می شوید، تریم داخلی اش حتما توجه شما را به خود جلب خواهد کرد. طرح فیبر کربن کنسول میانی، مجموعه صندلی‌های پژو 207 آی، غربیلک متفاوت و پیشرفته، ستون فرمان جمع شونده (تلسکوپی)، بازکن قفل در صندوق عقب از داخل، صفحه نمایشگر روی داشبورد، نمایشگر دمای محیط، سیستم قطع خودکار سوخت، جلو آمپر دیجیتالی با هشدار کمربند، آنتن اکتیو، مجموعه ی داشبورد (بهبود گرین)، کروز کنترل، دکمه‌های کنترلی سیستم صوتی روی فرمان، سیستم پخش یو.اس.بی، بلوتوث بدون سی.دی، شیشه‌های جلو و عقب برقی، آینه‌های جانبی برقی، جلو پنجره ی طرح جدید، مجموعه رودری‌های جدید، دستگیره‌ها و زه‌های جانبی همرنگ بدنه (پک لوک) و … از جمله آپشن ها و تازه های رانا پلاس به شمار می رود.
قطعا پس از دیدن امکانات و تجهیزات مورد اشاره، دلتان می خواهد سوئیچ را بچرخاید و رانا را روشن کنید. از صدای نامحسوس موتور و بدون لرزش آن متوجه پیشران و گیربکس ارتقا یافته اش می شوید؛ شاید هم شک کنید که آیا خودرو روشن شده است یا خیر! با این حال نیش گازی تردید شما را به یقین تبدیل خواهد کرد. پا روی کلاچ ... آرام دنده را روی یک بلغزانید ... با یک تیکاف جانانه از جا کنده می شوید؛ به طوری که شتاب و قدرت موتور شما را به وجد خواهد آورد؛ اینجاست که تفاوت را حس خواهید کرد؛ موتور ارتقا یافته و گیربکس شش دنده، به همراه سقف شیشه‌ای پانوراما تجربه ی تازه ای را در زندگی شما ثبت خواهد کرد.

موتور به کار رفته در این محصول از نوع تی.یو.5 پلاس است که نسبت به موتور پیشین از توان و عملکرد بسیار بهتری برخوردار بوده و از فناوری زمـان‌بنـدی متغیـر سـوپاپ‌هـا بهره می برد. این پیشران پرتوان افزون بر بهره مندی از 113 اسب بخار و گشتاور 144 نیوتن متر، کاهش میزان آلایندگی و انواع آپشن‌های رفاهی و روز دنیا را با خود همراه کرده است.

گیربکس این سدان خوش ترکیب نیز جزو اولین های شش دنده ی تولید شده در کشور است که برای نخستین بار می خواهد خیابان ها و جاده های ایران زمین را با ورودش آذین ببندد. در همین راستا لازم به توضیح است، هر چـه تعـداد دنـده هـا در یـک گیـربکس افـزایش یابد، قابلیـت جدیـدی در اختیـار راننـده قرار می دهد؛ به طور مثال دنده ی ششـم در گیـربکس جدیـد، وظیفـه پـایین نگـاه داشـتن دور موتـور، کـاهش مصـرف سـوخت و کـاهش فشـار روی موتـور در سـرعت‌های بـالا و در نتیجـه افـزایش عمـر پیشرانه را در پی دارد.

ذکر این نکته حایز اهمیت است که هزینه‌های تعمیر و نگهداری رانا به دلیل داخلی‌سازی با استانداردهای کیفی بالا، پائین‌تر از خودروهای سدان مشابه در کشور خواهد بود.بدیهی است قابلیت ها، تجهیزات، آپشن ها و امتیازهایی که هم اینک از سوی ایران خودرو برای رانا پلاس مد نظر قرار گرفته، همگی از ویژگی های کیفی این محصول سرچشمه می گیرد.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط