فونیکسریمکسبهتام

۴ نکته برای انتخاب رینگ اسپرت مناسب

عصر خودرو- رینگ های هر خودرو از مهم ترین عوامل زیبایی آن میباشند. همین امر موجب شده است تا عده ای برای زیبا تر کردن ظاهر خودرویشان دست به تعویض رینگ های فابریک با نمونه های به اصطلاح اسپرت بزنند.

۴ نکته برای انتخاب رینگ اسپرت مناسب
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۰:۰۰

    اما رینگ ها به جز زیبایی بخشیدن به خودرو وظایف مهم تری نیز دارد. انتخاب رینگ نا مناسب برای یک خودرو علاوه بر احتمال آسیب رساندن به اجزای زیربندی یک خودرو میتواند به  کاهش قابلیت ها و مانور پذیری یک خودرو منجر شود. پس اگر شما هم قصد تعویض رینگ و لاستیک خودرویتان را دارید نکات زیر را در انتخاب رینگ در نظر بگیرید.

    سایز رینگ
    یکی از مهم ترین عوامل در انتخاب یک رینگ ، سایز رینگ مناسب خودروی شما میباشد. اگر شما با تعویض رینگ قصد تعویض لاستیک های خودرویتان را ندارید باید حتما رینگی را انتخاب کنید که از نظر ابعادی مشکلی در نصب لاستیک هایتان نداشته باشد. به طور کلی باید از دو وجه ابعاد یک رینگ را در نظر بگیرید. اول قطر رینگ و دوم پهنای رینگ. برای مثال اگر لاستیک شما دارای ابعاد  195/15/55 میباشد یعنی شما میتوانید رینگی با قطر 15 اینچ و پهنایی بین 6.5 تا 7.5 اینچ برای آن انتخاب کنید.اما در صورتی که قصد تغییر سایز رینگ و تعویض لاستیک هایتان را دارید باید دقت داشت که رینگ بزرگ تر علاوه بر افزایش زیبایی خللی در عملکرد خودرویتان ایجاد نکند.
    در خودرو های جدید به دلیل وجود سیستم هایی مثل ترمز ABS و ESP سایز رینگ و لاستیک برای ECU خودرو تعریف شده است و عملکرد مناسب این سیستم ها وابسته به سایز رینگ و لاستیک میباشد. در ecu هر خودرو معمولا علاوه بر ابعاد رینگ و لاستیک فابریک ، ابعاد استاندارد دیگری نیز تعریف شده است که میتوان با توجه به آن ها رینگ و لاستیک مناسب خودروی خودتان را انتخاب کنید و توسط دیاگ سایز رینگ و لاستیک جدید را به خودرو معرفی کنید.
    اما در خودرو هایی که فاقد سیستم های وابسطه به سایز رینگ و لاستیک هستند هم نمیتوان هر سایزی را که دلمان میخواهد انتخاب کنیم. معمولا افزایش سایز رینگ و کاهش دیواره لاستیک موجب بهبود هندلینگ میشود ولی علاوه بر آن موجب کاهش کیفیت سواری و در صورت انتخاب سایز بیش از اندازه بزرگ موجب کاهش شتاب و فشار بیش از حد بر روی اجزای زیربندی خودرو میشود.
    پس در انتخاب ابعاد رینگ و لاستیک مناسب خودرویتان بهتر است به سراغ ابعاد توصیه شده توسط کارخانه بروید و در صورتی که اصرار بر تعدی از آن هستید باید با مشکلات ناشی از آن بسازید.
    کیفیت ساخت و برند
    رینگ های بی کیفیت و پر زرق و برق در بازار پر شده است .در انتخاب رینگ اسپرت مناسب سعی کنید نمونه های با کیفیت و ساخت شرکت های معروف را انتخاب کنید .  کیفیت پایین متریال سازنده رینگ ها موجب کاهش مقاومت ریینگ ها در برابر ضربه شود همچنین بعضا دیده شده که به علت ریخته گری نامناسب بعضی رینگ ها در بالانس کردن دچار مشکل شده اند.
    وزن رینگ
    وزن رینگ هم از مواردی است که هنگام خرید باید به آن توجه کرد. رینگ های سبک تر شتاب گیری و هندلینگ را افزایش داده و موجب افزایش عمر قطعات زیر بندی میشود. خصوصا هنگام افزایش سایز رینگ باید این نکته را در نظر بگیرید که کاهش شتاب ناشی از افزایش سایز رینگ را با انتخاب رینگ سبک تر جبران کنید.
    قیمت  رینگ
    هر ارزانی بی علت نیست. اما این دلیل نمیشود که شما برای خودروی خود گران ترین رینگ را انتخاب کنید. در صورتی که شما از خودرویتان استفاده شهری دارید نیازی به رینگ‌های فوق سبک و حرفه ای مسابقه ای را ندارید. پس با در نظر گرفتن انتظارات خود مناسب‌ترین رینگ را انتخاب و خریداری کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط