فونیکسریمکسبهتام

بررسی مهمترین مشخصه های تمایز و برتری جدیدترین محصول ایران خودرو

دیپلماتیک به سبک تارا

عصر خودرو- خودرو تشریفات و رویدادهای دیپلماتیک،عموما نمادی از اوج توانمندی صنعت خودرو یک کشور است. تشریفات می تواند از بالاترین سطح رویدادهای سیاسی و اقتصادی یک کشور تا رویدادهایی مانند جشنواره های فیلم تعریف شود و وسایل حمل و نقلی که در این مراسم ها مورد استفاده قرار می گیرد، صرفا یک خودرو نیست بلکه یک نماد با مفاهیم متعدد ملی گرایانه است.

دیپلماتیک به سبک تارا
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، کشورهایی که صنعت خودرو و محصولات بومی ندارند از رنج مشخصی از خودروهای لوکس از برند های مطرح استفاده می کنند اما دیگر کشورها در هر سطحی از صنعت خودروسازی، خودرویی که بیشترین نشان از توانمندی صنعت دارد را به عنوان خودرو تشریفات انتخاب می کنند. رنو در جشنواره فیلم کن فرانسه خودرو تشریفاتی حمل و نقل عوامل فیلم ها را تامین کرد، روسای جمهور کشورهای پیشرفته بدون استثناء از مدرن ترین محصول صنعت خودروسازی کشورشان استفاده می کنند و وزرای امور خارجه و مقامات سیاسی در سفر به دیگر کشورها سوار بر خودرو تشریفاتی حاصل صنعت خودرو آن کشور به دیدار مقامات می روند.

    تارا، به عنوان جدیدترین محصول صنعت خودرو ایران که در همه ابعاد از قوای محرکه تا طراحی، امکانات و ایمنی یک قدم فراتر از تولیدات پیشین این صنعت قرار دارد، خودرویی ایده‌آل از منظر تشریفات به حساب می آید.

    تارا، سدان کلاس C جدید ایران خودرو است که مدت زیادی از معرفی آن نمی گذرد اما بسیاری در انتظار ورود آن به خیابان‌ها هستند. این خودرو در بخش قوای محرکه از نسل جدید پیشرانه TU5P(پلاس) بهره می برد که با حجم 1.6 لیتر توانایی تولید حداکثر توان 113 اسب بخار و حداکثر گشتاور 144 نیوتون متر را دارد. این سدان با اتکا به گیربکس 5 سرعته دستی با مصرف سوخت حدود 7 لیتر در زمره کم مصرف ترین خودروهای تولیدی کشور قرار میگیرد و شتاب آن حدود 11 ثانیه است.

    تارا در نمای ظاهری به عنوان خودرو تشریفات جمهوری اسلامی ایران، هویتی مستقل و متفاوت از دیگر خودروهای جهان دارد. خودرویی با زبان طراحی ایران خودرو بخصوص در نمای جلو که در مراسم های داخلی و مراسم های نیازمند حضور مهمانان خارجی این هویت ایرانی و مستقل را به خوبی به نمایش می گذارد.

    یکی از مهمترین مزایای تارا، توجه به فضا و راحتی سرنشینان. این خودرو با فاصله بین دو محور 2.6 متر فضای نشیمن استانداردی را در اختیار سرنشنیان در جلو و عقب قرار می‌دهد .

    ایمنی، سردرسته تحولات تارا برای صنعت خودرو ایران است. طراحی بدنه تارا در گام نخست با استفاده از آلیاژی جدید و روش جدید جوشکاری، این خودرو را از دیگر تولیدات صنعت خودرو کشور متمایز می کند. صنعت خودرو ایران تا پیش از تارا تنها دو آپشن ترمز ضدقفل ABS و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD را به خود دیده بود در حالی که تارا تکنولوژی های ایمنی نوین و تازه ای را با خود به همراه دارد. مهمترین این تکنولوژی های سیستم کنترل الکترونیکی پایداری ESC است که از هر گونه انحراف خودرو در اثر لغزندگی جاده یا خطای راننده در مانورها جلوگیری می کند. سیستم کنترل کشش برای جلوگیری از هرزگردی TCS، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی HSA  و سیستم کمک هدرولیکی ترمز HBA نیز از دیگر ویزگی های ایمنی منحصربفرد تارا است.

     

    رانندگی با تارا به واسطه بهره گیری از سیستم کمک برقی فرمان در سرعت های پایین آسان و در سرعت های بالا ایمن‌تر از خودروهای مجهز به سیستم کمک هیدرولیکی فرمان است. در بخش مولتی مدیا، تارا در نسخه دنده ای به نمایشگر لمسی 7 اینچی مجهز شده که به بلوتوث نیز مجهز شده و از طریق کلید های روی فرمان قابل کنترل است. از دیگر امکانات تارا می‌توان به سیستم پایش فشار باد تایرها (TPMS)،کروز کنترل، نمایشگر دمای محیط، بازکن قفل در صندوق عقب از داخل ، کاور موتور، نشان دهنده تغییر دنده (GSI)  اشاره کرد.

    تارا در نسخه اتوماتیک باز هم یک قدم در زمینه امکانات و تکنولوژی های فراتر می رود. ورود و استارت در نسخه اتوماتیک تارا بدون نیاز به کلید و به صورت کی‌لس خواهد بود. فول‌ترین نسخه این خودرو به سنسور نور و باران، روکش چرم فرمان و دسته دنده، صندلی های برقی در جلو، دوربین عقب، کیسه‌های هوای جانبی علاوه بر کیسه های هوای جلو و رینگ آلومینیومی مجهز خواهد بود.

    کشورهای محدودی در جهان از صنعت خودرو بومی و اختصاصی بهره می برند اما در صورت تولید حتی یک خودرو بدون شک آن را در برنامه های مختلف به عنوان یک دستاورد ملی به نمایش می گذارند. تارا به عنوان یکی از مجهزترین و ایمن ترین خودروهای صنعت خودرو کشور که چهره این صنعت را به طور کلی تغییر داده گزینه ای ایده آل به عنوان یک خودرو تشریفات به حساب می آید که در همه ابعاد بیانگر پیشرفت صنعت خودرو کشور در حوزه تحقیق و توسعه است. این خودرو با داخلی سازی فراتر از 90 درصد؛ دستاوردی ملی و کاملا بومی به حساب می آید که شاید در ظاهر یک خودرو سواری به نظر برسد اما در پس این چهره بیانگر تحولی بزرگ در صنعت خودرو آن هم در شرایط تحریم است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو