فونیکسریمکسبهتام

عبور از رقم بزرگ و دهان پُرکن ۲ میلیون دستگاه

عصر خودرو- لکسوس برند لاکچری تویوتا تا به حال ۲ میلیون دستگاه خودرویی فروخته است که به نحوی برقی شده اند.

عبور از رقم بزرگ و دهان پُرکن ۲ میلیون دستگاه
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از سایپانیوز، لکسوس از زمان معرفی خودروهای هیبریدی در سال 2005 تا آوریل 2021 موفق به تولید و فروش 2 میلیون دستگاه خودروی برقی شده در بازارهای جهانی شده است.

    در سال 2005 لکسوس اولین خودروی RX400h را به بازار معرفی کرد، خودرویی که لقب «پیشگام برقی سازی در بازار لاکچری» را برای لکسوس به ارمغان آورد. از آن به بعد، لکسوس تعداد و تنوع محصولات برقی خود را بسط و گسترش داد تا گزینه های متنوعی را بر اساس نیاز و خواست مشتری ارائه نماید.

    لکسوس اساس فلسفه کاری خود را «زمان مناسب،‌ محصول مناسب در مکان مناسب» قرار داده و برای گسترش خودروهای برقی به دنبال توسعه خودروهایی بوده که بتوانند خود را با منابع مختلف انرژی و زیرساخت های محیط زیستی در سرتاسر دنیا تطبیق دهند.

    لکسوس می گوید که در حال حاضر 9 مدل خودروی برقی دارد، از جمله خودروی برقی هیبریدی که به طور خلاصه به آن HEV می گویند و خودروهای برقی باتری دار یا BEV که در 90 کشور دنیا به فروش می رسند. در سال 2020، 33 درصد از مدل های فروخته شده لکسوس در دنیا به نحوی برقی شده بوده اند.

    از سال 2005 این برند ژاپنی می گوید که در کاهش آلایندگی دی اکسید کربن مؤثر بوده و تقریباً 19 میلیون تُن آلایندگی کربنی را کاهش داده است که تقریباً معادل 300 هزار دستگاه خودروی سواری در 15 سال گذشته است. هدف لکسوس ادامه سرآمدی در رشد باثبات در تولید خودروهای برقی و کاهش آلاینده های کربنی بر اساس مأموریت بنگاهی این شرکت در رسیدن به آلایندگی کربنی صفر است.

    بر اساس چشم انداز «لکسوس برقی شده» که در سال 2019 اعلام شد، این برند در حال بهبود مستمر در فناوری های برقی شدن خودروها است. تا سال 2025 لکسوس 20 مدل جدید یا بهبودیافته از جمله 10 خودروی تمام باتری BEV، هیبرید قابل شارژ با پریز برق، و خودروی هیبریدی عرضه خواهد کرد.

    انتظار می رود به زودی تعداد خودروی برقی شده لکسوس از خودروهای درون سوز بنزینی بیشتر شود.

    علاوه بر این، لکسوس تا سال 2050 از لحاظ آلاینده های کربنی به وضعیت خنثی carbon neutrality می رسد هم در ساخت، هم در استفاده از مواد اولیه و هم در به کارگیری قطعات. همچنین تا سال 2050 لجستیک [تأمین و تدارک تمامی قطعات و ماشین آلات مورد نیاز]، دورریز ضایعات و بازیافت کارخانه های لکسوس هم عاری از دی اکسید کربن خواهد شد.

    اولین خودروهای هیبریدی قابل شارژ با پریز برق در سال 2021 به تولید انبوه رسیده و به بازار عرضه می شوند و اولین مدل جدید کاملاً برقی و فقط با باتری این برند در سال 2022 به بار می نشیند.

    مدل های برقی آتی از برند لکسوس به سامانه های Direct4‌ و فرمان-با-سیم steer-by-wire

    مجهز خواهند بود. همان طور که می دانید Direct4‌ سامانه ای است که گشتاور را به هر چهار چرخ خودرو توزیع می کند و با هماهنگی با سامانه استیر بای وایر موجب کنترل نیروهای اعمال شده به چرخ ها و در نتیجه انعطاف پذیری بالای خودرو می شود.

    سامانه Direct4‌ اول بار در خودروی لکسوس برقی LF-Z و خودروی مفهومی BEV لکسوس به کار رفته است. این فناوری، آینده محصولات این شرکت را شکل خواهد داد. باتری لیتیم-آیون 90کیلووات ساعت به کاررفته در LF-Z می تواند 500 اسب بخار و 700 نیوتن متر گشتاور تولید کند که به ازای هر بار شارژ 600 کیلومتر می پیماید.

    در حال حاضر لکسوس مانیلا Lexus Manila  خودروهای برقی در شکل ها و ورژن های NX compact و شاسی بلند RX midsize با قامت متوسط عرضه می کند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط