فونیکسریمکسبهتام

تکذیب پرداخت ارز دولتی به واردات خودروهای لوکس

عصر خودرو : قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت اختصاص ارز دولتی و مبادله‌ای به واردات خودروهای لوکس را تکذیب کرد.

تکذیب پرداخت ارز دولتی به واردات خودروهای لوکس
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۷:۲۴
    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «عصرخودرو» به نقل از ایسنا مسعود موحدی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که طبق آمار منتشر شده طی پنج ماهه امسال 78 درصد واردات خودرو با ارز مرجع انجام شده است، گفت: به واردات خودروهای لوکس ارز دولتی یا ارز مبادله ای تعلق نگرفته و این آمار غلط است.

    او با اشاره به این که کالاهای ساخته شده و نهایی برای بازار مصرف جایی در مرکز مبادلات ارزی برای دریافت ارز ندارند، گفت: هم اکنون به دو گروه اقلام غذایی و دارو ارز مرجع پرداخت می شود و گروه های سوم تا ششم نیز می توانند ارز مورد نیاز خود را از مرکز مبادلات ارزی تامین کنند.

    قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به این که در مرکز مبادلات ارزی، ارز متقاضیان به صورت شفاف و بدون نوسان در اختیار آن ها قرار می گیرد، گفت: با توجه به مشکلات پیش آمده در نقل و انتقالات ارزی کشور طی چند ماه مجبور شدیم اختصاص ارز به واردکنندگان را محدود کنیم که در این راستا نیز گروه های کالایی مختلف تعریف و مرکز مبادلات ارزی تشکیل شد.

    اظهارات قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در حالی مطرح شد براساس اطلاعات منتشر شده طی شش ماه نخست امسال بیش از 19 هزار دستگاه انواع خودروهای لوکس وارد کشور شد که این رقم رشد 17 درصدی را نسبت به مدت مشابه در سال قبل نشان می دهد. از سوی دیگر گزارش های منتشر نشان می دهد که 78 درصد از واردات خودرو کشور طی پنج ماه امسال با ارز دولتی انجام شده است. این در حالی است که نوسانات اخیر نرخ ارز در بازار بسیاری از تولیدکنندگان و صنایع را در واردات مواد اولیه خود با مشکل مواجه کرده است.

    البته ناگفته نماند که مسوولان سازمان توسعه تجارت تاکید دارند که پس از اولویت بندی کالاها به هیچ واردکننده ای برای واردات خودرو ارز مرجع داده نشده است و خودروهای لوکس با ارز غیرمرجع وارد شده اند، مگر این که در فاصله چند روزه بین اعلام نرخ ارز مرجع تا اولویت بندی شدن کالاها واردکننده ای توانسته باشد با ارز مرجع برای خودرو ثبت سفارش کرده باشد.
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۵ روز پیش
        آرشیو