فونیکسریمکسبهتام

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

کمیسیون صنایع مجلس با هرگونه افزایش قیمت خودرو مخالف است

عصر خودرو- سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: کمیسیون متبوعش در شرایط فعلی و تا تعیین تکلیف و تصویب طرح ساماندهی بازار خودرو در مجلس، با هر گونه افزایش قیمت خودرو مخالف است.

کمیسیون صنایع مجلس با هرگونه افزایش قیمت خودرو مخالف است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از خانه ملت، حجت اله فیروزی درباره گلایه مردم از افزایش قیمت خودرو، گفت: کمیسیون صنایع و معادن مجلس در شرایط فعلی و تا تعیین تکلیف و تصویب طرح ساماندهی بازار خودرو در مجلس، با هر گونه افزایش قیمت خودرو مخالف است.

    ضرورت راستی آزمایی قیمت تمام شده تولید خودرو

    نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی افزود: ما در طرح مجلس برای راستی آزمایی قیمت تمام شده خودرو، ساز و کار افشاء قیمت کل اقلام و قطعات مورد استفاده برای ساخت خودرو را پیش بینی کرده ایم بنابراین تا زمانی که این طرح تعیین تکلیف نشود و تصویری روشن از قیمت تمام شده هر خودرو برای مردم توسط خودروسازان ارائه نشود، کمیسیون صنایع و معادن با افزایش قیمت خودروهای تولید داخل مخالف است.

    وی با بیان اینکه در سال گذشته به بهانه افزایش نرخ دلار و افزایش قیمت فولاد و مواد اولیه موردنیاز تولید قطعات خودرو، افزایش‌های متعددی در قیمت خودرو صورت گرفته است، ادامه داد: در سال جاری نرخ دلار کاهش چشمگیری داشته و اتفاق خاصی هم در سال جاری نیافتاده که موثر بر افزایش قیمت خودرو باشد. حتی به جهت آغاز مذاکرات وین، بازار خودرو و بسیاری از کالاها راکد و قیمت‌ها کاهشی شده است.

    این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: وضعیت کرونا و کاهش سفرها هم سبب شده که تقاضای خرید خودرو کاهش یابد و خرید و فروش خودرو تا حدودی راکد شود، لذا تمام عوامل نشانگر کاهش قیمت خودرو و رکود بازار است.

    حمایت از تولید منحصرا به معنای افزایش قیمت کالای تولید شده نیست

    وی ادامه داد: اقدام شورای رقابت در شرایط فعلی کمک به خودرو سازان نیست و این امر علاوه بر اینکه بازار را متشنج و بی ثبات می کند، این پیام را به جامعه منتقل می‌کند که گویی در آینده باید منتظر افزایش قیمت کالا های مختلف در بازار بود و اینگونه تلقی می شود که مذاکرات وین هم یک شو سیاسی و فاقد اثرات اقتصادی در جامعه خواهد بود و بیشتر خوراک انتخاباتی است.

    فیروزی با بیان اینکه ثبات در قیمت کمک بزرگتری به تولید کننده است. افزود: بی ثباتی و بی اعتمادی در بازار سبب افزایش قیمت مواداولیه  خواهد شد.لذا کمیسسون صنایع و معادن با هر گونه افزایش قیمت خودرو تا تعیین تکلیف طرح ساماندهی بازار خودرو در مجلس مخالف است.

    سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه خودروسازان هم باید به دنبال کاهش هزینه های سربار خود باشند تا قیمت تمام شده خودرو کاهش یابد، تصریح کرد: حمایت از تولید منحصرا به معنای افزایش قیمت کالای تولید شده نیست زیرا ثبات در قیمت، سبب ثبات در کل زنجیره قبل از تولید می شود.

    نگاه فعلی شورای رقابت منحصرا نگاه به انتهای زنجیره و خودرو است و به بقیه زنجیره توجهی نشده است

    به گفته این نماینده مردم در مجلس یازدهم متاسفانه بجای بررسی کل زنجیره و کمک به ثبات در قیمت قطعات و حمایت از قطعه سازان و تامین کنندگان مواد اولیه، منحصرا همه توجه ها به تولید کننده محصول نهایی معطوف شده است، این در حالی است که بسیاری از قطعه سازان در زیر زنجیر سنگین گرانی‌ها در حال نابودی هستند.

    فیروزی با بیان اینکه نگاه فعلی شورای رقابت منحصرا نگاه به انتهای زنجیره و خودرو است و به بقیه زنجیره توجهی نشده است، تصریح کرد: بسیاری از قطعه‌سازان حتی توان تامین سرمایه در گردش برای ادامه فعالیت ندارند و شورای رقابت باید شرایطی فراهم کند که امکان رقابت در کل زنجیره تامین و تولید مواد اولیه و ساخت قطعات فراهم شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو