فونیکسریمکسبهتام

آمار گمرک نشان داد:

سیر صعودی برای واردات و صادرات خودرو

عصرخودرو: در حالیکه بسیاری از صنایع و واحدهای تولیدی بعد از نوسان های اخیر ارزی در زمینه واردات مواد اولیه خود دچار مشکل شدند، تازه ترین آمار گمرک ایران نشان می دهد که واردات و صادرات خودرو همچنان روند صعودی را طی می کند.

سیر صعودی برای واردات و صادرات خودرو
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۴ مهر ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۵:۵۶
    به گزارش «عصر خودرو»، آمار گمرک ایران حاکی از آن است که در نیمه نخست 1391 واردات انواع خودروی سواری به کشور با رشد 17 درصدی به 19 هزار و 380 دستگاه رسید. همچنین ارزش این میزان واردات با رشد 21 درصدی بالغ بر 429 میلیون دلار شد. سهم واردات خودروهای سواری از کل واردات کشور در نیمه نخست امسال به حدود 1.62 درصد رسیده است.

    میانگین قیمت هر خودروی سواری وارداتی در این مدت 22 هزار و 136 دلار (نزدیک به 3.91 برابر هر خودروی صادراتی) بوده که نسبت به سال گذشته، با افزایش 3.46 درصدی مواجه بوده است. امارات، کره جنوبی و کویت هم اصلی ترین مبادی ورود خودرو به کشور در همین مدت بودند، به طوری که حدود 90 درصد از واردات خودرو مربوط به این سه کشور بود.

    آمار گمرک ایران همچنین نشان می دهد که صادرات خودروی کشور در شش ماه نخست امسال با رشد 296 درصدی به 27 هزار و 914 دستگاه رسید. ارزش صادرات خودروی کشور هم با افزایش 338 درصدی به 158 میلیون دلار رسید.

    میانگین قیمت هر خودروی سواری صادراتی طی نیمه نخست امسال مبلغ 5664 دلار بود که نسبت به سال گذشته با افزایش 10.73 درصدی مواجه شده است. عراق با سهم نزدیک به 99 درصدی بزرگترین بازار خودروهای صادراتی ایران در سال جاری بوده است.
    کرمان موتوراکستریم