فونیکسریمکسبهتام

جلسات محرمانه کمیسیون صنایع در باب وضعیت خودرو

عصر خودرو : یک عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس آزادسازی قیمت خودرو را به دلیل کیفیت نامناسب خودروهای داخلی به هیچ وجه به صرفه ندانست.

جلسات محرمانه کمیسیون صنایع در باب وضعیت خودرو
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۵:۰۴
    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «عصرخودرو» به نقل از ایسنا سیدمحمد بیاتیان گفت: وضعیت فعلی اقتصاد از یک سو و در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری از سوی دیگر شرایطی را به وجود آورده است که آزادسازی قیمت خودرو به هیچ وجه به صلاح نیست.

    نماینده مردم بیجار تاکید کرد: آزادسازی قیمت خودرو با توجه به شرایط موجود و کیفیت بسیار نازل خودروهای داخلی به هیچ وجه به صلاح نیست. آزادسازی قیمت خودرو در شرایط رقابتی نبودن صنعت خودروسازی، پایین بودن قدرت خرید مصرف کنندگان و بالا بودن لطمات جاده ای ناشی از بی کیفیتی خودروها نتیجه ای جز گسترش تولید بی کیفیت خودرو نتیجه ای ندارد.

    وی افزود: در طرح ایده آزادسازی قیمت خودرو مسائل دیگر دنبال می شود. در صنعت خودروسازی کمبود نقدینگی وجود ندارد بلکه گرفتار بحران مدیریتی هستیم، مدیریت کارآمدی که از جنس خودروسازان باشد.

    بیاتیان گفت: خودروسازان به دلایل سیاسی نقدینگی شان را صرف خرید سهام برخی بانک ها و سهام خود کرده اند. این مساله نشان از بحران مدیریت در صنعت خودروسازی است نه کمبود نقدینگی.

    عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن خواستار عمل به تعهدات توسط خودروسازان شد و افزود: خودروسازان وعده های خود برای کیفی سازی تولیدات شان را عملی کنند علاوه بر آن \\\\"ثبت نام\\\\" خودرو را مجددا راه اندازی کنند.

    نماینده مردم بیجار با بیان اینکه کمیسیون صنایع و معادن به موضوع خودروسازان و کاهش 36 درصدی تولید خودرو وارد شده است، گفت: کمیسیون صنایع و معادن جلسات محرمانه ای در خصوص وضعیت نابسامان خودرو داشته است ولی اجازه بیان جزئیات مطرح شده این جلسات را نداریم. اجمالا اینکه قرار شده در جلسه ای مشترک با خودروسازان بزرگ کشور مسائل مطرح در این باره مورد بررسی دقیق تر قرار گیرد.

    بیاتیان ابراز عقیده کرد: کاهش تقاضا یا کمبود قطعه حقیقت ندارد بلکه سیاسی کاری مدیران صنعت خودروسازی بازار خودرو را این چنین نابسامان کرده است.

    نماینده مردم بیجار خواستار دخالت مجلس به موضوع شد و افزود: مجلس باید به موضوع نابسامانی های اقتصادی از جمله نابسامانی های صنعت خودروسازی جدی تر از این ورود کند و این نمی شود مگر اینکه مجلسیان به گونه ای عمل کنند که مدیران سیاسی کشور مجلس را در راس امور دانسته و برای پاسخ به نمایندگان به مجلس بروند.
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۵ روز پیش
        آرشیو