فونیکسریمکسبهتام

"هوآوی" رقیب "تسلا" در صنعت خودروهای هوشمند می‌شود!

عصر خودرو- شرکت هوآوی سازنده تجهیزات مخابراتی چینی بعد از اعمال فشار و تحریم فراوان آمریکا تصمیم گرفته تا در سال جاری بیش از یک میلیارد دلار در صنعت خودروهای هوشمند سرمایه‌گذاری کند و با این کار از "تسلا" پیشی بگیرند!

"هوآوی" رقیب "تسلا" در صنعت خودروهای هوشمند می‌شود!
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از تسنیم، شرکت هوآوی سازنده تجهیزات مخابراتی چینی در تلاش است تا از فشارها،  تحریم‌ها و محدودیت‌های ایالات متحده که تجارت تلفن‌های هوشمند این شرکت چینی را مختل کرده است، خلاص شود و به همین خاطر تصمیم گرفته است تا توانایی‌های نرم‌افزاری خود را توسعه دهد.

    هوآوی در سال 2019 توسط دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین ایالات متحده آمریکا در لیست سیاه صادرات قرار گرفته است و این ممنوعیت تجارت، شرکت هوآوی را تحت فشار زیادی قرار داده است.

    یکی از مدیران شرکت هوآوی می‌گوید: هنوز معلوم نیست که از لیست تحریم‌های آمریکا خارج شویم و ما نمی‌توانیم استراتژی خود را براساس یک فرض بی‌اساس قرار بدهیم، این شرکت سرمایه‌گذاری را بر روی حوزه‌هایی انجام خواهد داد که کمترین وابستگی را به آمریکا داشته باشد و در همین راستا هوآوی در سال جاری بیش از یک میلیارد دلار در صنعت خودروهای هوشمند سرمایه‌گذاری خواهد کرد که فناوری خودروهای بدون‌سرنشین این شرکت به این خودروها اجازه خواهد تا بیش از 1000 کیلومتر رانندگی کنند و با این کار از "تسلا" پیشی بگیرند!

    امروز هوآوی در حال کار با سه مارک داخلی در مارک‌های فرعی این شرکت است که به عنوان مدل‌های "هوآوی اینساید" معرفی می‌شود اما در ماه فوریه، رویترز گزارش داده بود که هوآوی قصد دارد وسایل نقلیه الکتریکی را با نام تجاری خود بسازد که هوآوی این موضوع را تکذیب کرد.

    این مدیر شرکت هوآوی می‌گوید: اقدام آمریکا علیه هوآوی اعتماد به صنعت نیمه‌هادی‌ها در جهان را خدشه‌دار کرده و موجب کمبود این تراشه‌ها در سطح جهان شده است چرا که شرکت‌های چینی سال گذشته از ترس اقدام مشابه علیه آنها، به جمع‌‌آوری نیمه‌هادی‌هایی با ارزش 3 تا 6 ماه روی آوردند؛ تقاضای فراوانی از بازار چین برای تجهیزات تراشه‌‌هایی که تحت تاثیر قوانین ایالات متحده نیستند یا می‌توانند با قوانین ایالات متحده آمریکا سازگار باشند، شرکت‌ها را به سمت سرمایه‌گذاری در این تراشه‌ها سوق داده است.

    شرکت هوآوی سال گذشته اعلام کرده بود که با کاهش متوسط سود سالانه 3.2 درصدی خود مواجه بوده است چراکه درآمد خارج از کشور آن به دلیل بیماری کووید 19 و تحت تاثیر تحریم‌های ایالات متحده آمریکا کاهش یافته است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو