فونیکسریمکسبهتام

سمند هیبریدی می شود

عصر خودرو : رئیس مرکز طرحهای کلان ملی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از اقدامات این مرکز در زمینه دو نیرو کردن خودروی سمند خبر داد و گفت: می خواهیم با همکاری سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران دستاوردهای طرح کلان خودروی دو نیرو مورد استفاده قرار گیرد.

سمند هیبریدی می شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۸:۰۰
    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «عصرخودرو» به نقل از مهر غلامحسین رحیمی با بیان اینکه طراحی و ساخت خودروی دو نیرو از طرحهای کلان مصوب معاونت علمی است، افزود: بخشهایی از این پروژه انجام شده است.

    رئیس مرکز طرح های کلان ملی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، استفاده از دستاوردهای این پروژه از سوی شرکتهای خودروسازی را از مهترین اهداف این طرح نام برد و اظهار داشت: در این راستا با همکاری سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران از نتایج به دست آمده از این پروژه در تولید خودروهای داخلی استفاده می شود.

    وی با اشاره به جزئیات این طرح خاطرنشان کرد: در این طرح قرار است 3 نمونه خودروی مهندسی دو نیرو طراحی و پیاده سازی شود.

    رحیمی با تاکید بر اینکه این طرح بر روی خودروی سمند پیاده سازی خواهد شد، اضافه کرد: از آنجایی این خودرو کاملا بومی سازی شده است این طرح بر روی 3 نمونه خودروی سمند اجرایی خواهد شد.

    وی با اشاره به لزوم همکاری صنایع خودروسازی برای اجرای این طرح، یاداور شد: در صورتی که این طرح در دستور کار خودروسازان قرار گیرد می توانیم 2 تا 3 دستگاه خودروی هیبریدی را تولید کنیم.

    رئیس مرکز طرح های کلان ملی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در عین حال بر حمایت های دولت از این طرح تاکید کرد و گفت: در سایر کشورها که اقدام به انبوه سازی خودروهای دو نیرو و هیبریدی کرده اند دولت از آن حمایت کرده است. در کشور ما نیز خودروسازان برای وارد کردن این طرح در خط تولید نیاز به سوبسیدها و مشوقهای دولتی دارند.

    طرح کلان طراحی و ساخت 3 نمونه مهندسی خودروی دو نیرو با تصویب معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در دی ماه سال 1389 آغاز شد.

    کسب و انتقال دانش فنی طراحی و ساخت خودروهای دو نیرو، طراحی و ساخت سه نمونه مهندسی خودرو دو نیرو بر روی محصول سمند، تهیه بسته پیشنهادی و اقدامات لازم برای حمایت از تولید صنعتی خودروهای دو نیرو در حین انجام طرح و پس از کسب نتایج نهایی طرح از جمله اهداف این طرح عنوان شده است.








    کرمان موتوراکستریم