فونیکسریمکسبهتام

داخلی‌سازی خودرو با مشکل مواجه شده است

چالش تامین فولاد پیش روی خودروسازان

عصر خودرو- دبیر انجمن خودروسازان گفت: خودروسازان کوچک با مشکل تامین ورق فولادی مواجه هستند که این امر داخلی‌سازی خودرو را سخت می‌کند.

چالش تامین فولاد پیش روی خودروسازان
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران، نعمت بخش  دبیر انجمن خودروسازان با تاکید بر اینکه خودروسازان با مشکل کمبود فولاد مواجه شده اند، گفت: خودروسازان به شدت درگیر مشکلات تامین مواد اولیه هستند، نه تنها تولید قطعه سازان بلکه تولید خودروسازان هم اکنون کم شده چرا که با کمبود ورق فولادی مواجه هستند.

    دبیر انجمن خودروسازان ادامه داد: گفته شده باید ورق فولادی به کشور وارد کنیم در حالی که در کشور تولید ورق داریم. فولاد موجود در کشور نمی تواند نیاز ما را تامین کند. اگر ورق فولادی وارد کنیم، ارز زیادی از کشور خارج می شود در حالی که می توانیم در داخل آن را تولید کنیم. ما در تلاش هستیم که  خودکفا شویم اما با کمبود ورق رو به رو هستیم.

    نعمت بخش با تاکید بر اینکه خودروسازان بزرگ  با  مشکل کمبود ورق مواجه نیستند، گفت: هم اکنون خودروسازان کوچک مانند کرمان موتور با کمبود ورق فولادی مواجه هستند و خودروسازان بزرگ مانند ایران خودرو و سایپا از بورس می توانند ورق فولادی را تامین کنند.

    دبیر انجمن خودروسازان با تاکید بر اینکه باید قیمت گذاری دستوری خودرو برداشته شود و خودرو در حاشیه بازار به فروش رود، بیان کرد: تمام فولاد تولیدی کشور باید وارد بورس شده و تمام زنجیره فرآوری و استفاده از آن روی سامانه جامع تجارت ثبت شود؛ در صورت تحقق این فرآیند امکان بروز فساد و عرضه خارج از شبکه به حداقل می‌رسد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط