فونیکسریمکسبهتام

ورود خودرو‌های تسلا به چین محدود شد

عصر خودرو- بلومبرگ گزارش داد، وسایل نقلیه تسلا از نظر نظامی و برخی از امکانات دولتی محدود شده اند.

ورود خودرو‌های تسلا به چین محدود شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، طبق اخبار دریافتی از بلومبرگ و وال استریت ژورنال  دولت چین ورود وسایل نقلیه تسلا را به ارتش و نهاد‌های خاص دولتی محدود می‌کند.

    این دولت نگران است که آن‌ها نتوانند آنچه را که دوربین‌های تسلا ضبط می‌کند کنترل کنند و اطلاعات جمع آوری شده توسط این وسایل نقلیه به ایالات متحده فاش یا انتقال یابد.

    ایلون ماسک، مدیر عامل تسلا، در یک گفتگوی مجازی چینی، استفاده از وسایل نقلیه این شرکت برای جاسوسی از دولت چین را انکار کرد.

    ماسک گفت: انگیزه قوی برای اطمینان از محرمانه بودن هرگونه اطلاعات جمع آوری شده وجود دارد و اگر تسلا از ماشین‌های خود برای جاسوسی در چین یا هرجای دیگر استفاده می‌کرد، ما تولید خود را تعطیل می کردیم.

    وسایل نقلیه تسلا مرتباً دنیای اطراف خود را ضبط می‌کنند، اما دولت چین اکنون نگران است که نقض امنیت از دوربین‌های همیشه روشن حاصل شود.

    به گفته بلومبرگ و WSJ، دولت چین به نوبه خود، تسلا را از مجتمع‌های نظامی و نهاد‌های دولتی در صنایع حساس منع کرده است، زیرا این دوربین‌ها اطلاعات را جمع آوری و افشا می‌کنند.

    این دستور که توسط ارتش چین صادر شده است، مالکان تسلا وسایل خود را در خارج از املاک نظامی پارک می‌کنند. گزارش شده است که دولت نگران است که نتواند کار‌هایی را که وسایل نقلیه تسلا انجام می‌دهند کنترل و ضبط ‌کند و این اطلاعات ممکن است به ایالات متحده منتقل شود، دولت چین همچنین به برخی از آژانس‌هایش گفته است که به کارمندان خود بگویید رانندگی تسلا را برای ورود  متوقف کنند.

    وسایل نقلیه تسلا دارای هشت دوربین در اطراف خودرو بوده که علاوه بر دوربین داخلی، 360 درجه از محیط اطراف آن را نیز مشاهده می‌کند. قبل از سال 2016، همه وسایل نقلیه تسلا به چنین سخت افزاری مجهز نبودند. در سال 2020، به روزرسانی برای وسایل نقلیه تسلا ارائه شد که به مالکان امکان می‌داد تصاویر داشکم و تصاویر حالت Sentry را بر روی صفحه نمایش اطلاعات و سرگرمی مشاهده کنند.

    بازار چین برای تسلا مهم است. در سال 2019، تسلا ساخت کارخانه‌ای را در شانگ‌های به اتمام رساند که اکنون مدل 3 و مدل Y را می‌سازد و این شرکت از تخفیف مالیاتی دولت چین لذت می برد. تسلا فروش خود را به تفکیک کشور‌ها تقسیم نمی‌کند، اما طبق یک پرونده SEC، درآمد این خودروساز از فروش در چین از 2019 تا 2020 دو برابر شده است. در مجموع، چین یک پنجم درآمد کل خود را از فروش خودرو در سال 2020 تشکیل می‌دهد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو