فونیکسریمکسبهتام

تولید بیش از ۸۲۹ هزار دستگاه خودروی سواری تا پایان بهمن‌ماه

عصر خودرو- بررسی آمارهای منتشره وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکی از تولید ۸۲۹ هزار و ۱۰۰ دستگاه خودروی سواری از ابتدای امسال تا پایان بهمن‌ماه است؛ آماری که در هم‌سنجی با پارسال رشد ۱۸.۴ درصدی را نشان می‌دهد.

تولید بیش از ۸۲۹ هزار دستگاه خودروی سواری تا پایان بهمن‌ماه
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، از آمارهای یاد شده، در 11 ماهه سال گذشته فقط 700 هزار دستگاه خودروی سواری توسط خودروسازان داخلی تولید شده بود.

    در این مدت 74 هزار و 461 دستگاه وانت از سوی خودروسازان داخلی تولید شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال رشد 7.8 درصدی را نشان می‌دهد.

    در این میان، تولید اتوبوس، مینی‌بوس و ون افت 7.5 درصدی داشت و به یک‌هزار و 743 دستگاه رسید.

    در بخش خودروهای کشاورزی، تولید کمباین با رشد 48.9 درصدی به 591 دستگاه و تولید تراکتور با رشد 15 درصدی به 19 هزار و 863 دستگاه رسید.

    بر اساس این گزارش، بررسی آمارهای منتشره دفتر صنایع خودرو و نیرو محرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز حاکی‌ است از ابتدای امسال تا پایان بهمن‌ماه 910 هزار و 176 دستگاه انواع خودرو در کشور تولید شد که در هم‌سنجی با پارسال رشد 19 درصدی را نشان می‌دهد.

    پیش از این وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت اعلام‌کرد: براساس تاکیدات رهبر معظم انقلاب، تولید خودرو در کشور تا خردادماه سال آینده بیش از 50 درصد افزایش می‌یابد.

    پیشتر «سعید زرندی»‌ معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر روند رو به رشد بخش تولید در 11 ماهه امسال، گفت: در این مدت از 38 کالای اصلی و منتخب صنعتی و معدنی، 25 کالا رشد تولید داشته است.

    وی، میزان تولید در صنعت لوازم خانگی را بیش از چهار میلیون دستگاه عنوان کرد و افزود: از ابتدای سال تا پایان بهمن ماه در بخش خودرو سواری 830 هزار دستگاه، فولاد خام 26 میلیون تُن، سیمان 63 میلیون تُن و شمش آلومینیوم 394 هزار تن در 11 ماه امسال تولید شد.

    زرندی ادامه‌داد: در این مدت چرم، الکتروموتور، سموم دفع آفات نباتی، آلومینیا و ظروف چینی با کاهش تولید مواجه بوده‌اند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو