فونیکسریمکسبهتام

معاون دفتر صنایع خودرو نیرو محرکه:

تحول در صنعت موتورسیکلت سازی ایران در حال شکل‌گیری است

عصر خودرو- معاون دفتر صنایع خودرو نیرو محرکه در وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: تحول در صنعت موتورسیکلت‌سازی در حال شکل‌گیری است و تولیدکنندگان به سمت تنوع محصول و برندهای معتبر جهانی سوق پیدا کرده‌اند و ما امروزه تنوع این محصول را در شهر تهران مشاهده می‌کنیم.

تحول در صنعت موتورسیکلت سازی ایران در حال شکل‌گیری است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، عزیزاله گودرزی روز سه شنبه در نشست خبری همگرایی قطعه سازان و صنعتگران برای تولیدات ملی که با حضور اصحاب رسانه در شرکت کویر موتور برگزار شد افزود: در یک دوره تولیدکنندگان با برندهای معتبر موتورسیکلت سازی کار می کردند و در دوره ای این فرهنگ عوض شد و اکنون برندهای جدید از شرق آسیا تا اروپا در این صنعت مشاهده می شود.

    وی با بیان اینکه هم اینک به سمت خوداتکایی در حرکت هستیم، ادامه داد: مسائل ارزی بار سنگینی بر دوش سازندگان گذاشته که این می تواند یک نقطه مطلوب برای اقتصاد کشور باشد.

    گودرزی اضافه کرد: با توجه به گرانی نرخ ارز برای ما به صرفه است که بر روی بومی سازی مواد اولیه سرمایه گذاری کنیم و از برندهایی معتبر یا از دانش مهندسی که جوانان به آن دسترسی پیدا کرده اند برای ساخت داخل بهره گیریم.

    به گفته وی سیاست وزارت صنعت، معدن و تجارت بوم سازی مواد اولیه و تولیدات داخلی است که علاوه بر خوداتکایی در بومی سازی باعث توسعه اشتغال و جلوگیری از خروج ارز از کشور می‌شود.

    معاون دفتر صنایع خودرو نیرو محرکه در وزارت صنعت،معدن و تجارت گفت: در آینده استفاده از این وسیله نقلیه برای همه افراد حتی خانم ها به یک فرهنگ تبدیل می شود و آنها می توانند با هزینه و صرف وقت کمتری به امور زندگی خود بپردازند.

    گودرزی با بیان اینکه سیاست سازمان صمت بیشتر در تنوع محصول، ساخت داخل و همکاری با برندهای جهانی است تا این صنعت به صورت پایدار برای مردم نهادینه شود، اضافه کرد: در آینده نزدیک به یک خوداتکایی نسبی دست می یابیم و با توسعه شرکت ها و در دسترس بودن بخش خدمات پس از فروش، نگرانی مردم در خصوص خدمات دهی و قطعات اصلی موتورسیکلت برطرف می شود.

    حمایت از تولید معنای واقعی نداشته است

    محمد خادم منصوری رئیس اتحادیه فروشندگان موتور سیکلت و دوچرخه نیز در این جلسه گفت: همیشه در کشور برای تولید مشکل وجود داشته، حمایت ها کم بوده و حمایت از تولید معنای واقعی خود را نداشته است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو