فونیکسریمکسبهتام

معاون پارلمانی وزیر دفاع خبر داد:

ارائه کمک‌های فنی وزارت دفاع به صنایع خودرویی

عصر خودرو- معاون پارلمانی وزیر دفاع از ارائه کمک‌های فنی به صنایع خودروسازی و هواپیماسازی خبر داد.

ارائه کمک‌های فنی وزارت دفاع به صنایع خودرویی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از فارس، سردار رضا طلایی‌نیک معاون پارلمانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح امروز در  جریان بازدید از اولین رویداد تا ثریا در محل لانه سابق جاسوسی آمریکا گفت: وزارت دفاع تلاش می‌کند  جای بخش خصوصی را نگیرد بلکه حامی بخش خصوصی باشد و در جایی که بخش خصوصی توان صنعتی دارد اولویت این وزارتخانه استفاده از ظرفیت‌های داخلی بخش خصوصی است در این زمینه بخش عمده‌ای از نیاز صنعتی صنایع دفاع از بخش خصوصی کشور و صنایع داخلی تأمین می‌شود.

    معاون پارلمانی وزیر دفاع گفت: همچنین در صنایع هوایی و صنایع خودروسازی از یکسو با کمک‌های فناورانه و تأمین خلاء‌های موجود در صنعت خودروسازی که با خروج برخی شرکت‌های خارجی ایجاد شده بود را رفع می‌کنیم و از سوی دیگر کمک‌های مؤثر صنعت دفاعی کشور به صنعت خودروسازی انجام می‌شود.

    طلایی‌نیک گفت: ما از دانش فنی موجود در صنایع دفاعی در صنعت هوایی برای کمک به ساخت هواپیماهای غیرنظامی استفاده بهینه می‌کنیم و در دو سال اخیر مجلس و دولت توجه بیشتری به صنایع خودروسازی و هوایی انجام داده و طرح‌های مناسبی در حال پیگیری است.

    وی گفت: آنچه مهم است استفاده از ظرفیت کشور اعم از دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان از نخبگان و مخترعان و مبتکران صنعت کشور است و این نخبگان را در صنایع دفاعی کشور در یک منظومه منسجم به کار می‌گیریم و اخیراً در دولت پیشنهاد تشکیل ستاد و قرارگاه حمایت و هم‌افزایی صنایع دفاعی و صنایع خصوصی را ارائه کردیم که در مرحله تصویب قرار دارد.

    طلایی‌نیک همچنین گفت:‌ از دستاوردهای ارزشمند انقلاب در 40 سال گذشته رشد علمی کشور و افزایش ظرفیت علمی و تحقیقاتی در کشور است که به صورت جهشی ارتقاء یافته است اما متأسفانه بین ظرفیت علمی و فناوری کشور و ظرفیت رشد اقتصادی یک شکافی وجود دارد که اوضاع اقتصادی متناسب با توان علمی کشور و توان صنعتی افزایش نیافته است.

    وی گفت:‌ در نمایشگاه رویداد تا ثریا که به اهتمام بسیج دانشجویی و مجموعه بسیج راه‌اندازی شده فرصت ارزشمندی برای استفاده از توانمندی علمی و فناوری و استعدادهای شرکت‌های دانش‌بنیان و جوانان این کشور در قالب تشکل‌های علمی و دانش‌بنیان فراهم شده است و این امکان وجود دارد که شکاف بین جایگاه علمی و اقتصادی کشور را کمتر کنیم.

    وی گفت: کشور ما در صنایع دفاعی توانسته به جایگاه مناسبی برسد و امکان استفاده از ظرفیت‌ها و پیشرفت‌های صنایع دفاعی در صنایع غیرنظامی هم وجود دارد و باید متناسب با هدف‌گذاری رشد جمعیت کشور قابلیت علمی و فناوری را هم افزایش دهیم.

    به گفته طلایی‌نیک در این نمایشگاه که با هزینه اندکی انجام شده می‌توان ارتباط بین فعالان  عرصه علمی فناوری با صنایع و سازمان‌ها را برقرار کرد و از ظرفیت متقابل صنعت و مجموعه‌های دفاعی می‌توان استفاده کرد. دولت و مجلس هم در قوانین و سیاست‌های حمایتی خود پیوند بین صنعت و صنایع دفاعی را باید مدنظر قرار دهد.

    وی در پایان گفت: بخش خصوصی به عنوان الگوی جهاد علمی و اقتصاد مقاومتی و استفاده از ظرفیت بسیج می‌تواند در این عرصه الگو قرار گیرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو