فونیکسریمکسبهتام

آزادراه غدیر تاثیرات مطلوبی در حوزه فراملی دارد

عصر خودرو- آزادراه غدیر با ایجاد تبادل های ترافیکی مسیر ارتباط تمام آزادراه های استان تهران و البرز را با یکدیگر برقرار کرده و نقش محوری در کاهش ترافیک این دو استان دارد.

آزادراه غدیر تاثیرات مطلوبی در حوزه فراملی دارد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از تسنیم، جلال بهرامی معاون ساخت وتوسعه آزادراه‌ها با بیان این مطلب از آزادراه غدیر به عنوان حلقه اتصال تمامی آزادراه های استان تهران و البرز یاد و اظهار کرد: این آزادراه از چهار استان قزوین، البرز، مرکزی و تهران عبور می‌کند و به همین دلیل دسترسی‌های مناسبی برای آن طراحی و اجرا شده است. آزادراه غدیر دارای 8 تبادل بزرگ، 10 پل تقاطع با راه‌های فرعی و راه‌آهن و همچنین سه پل بزرگ رودخانه‌ای است؛ به گونه‌ای که تمام شریان‌های آزادراهی غرب، جنوب و جنوب شرق منتهی به استان‌های البرز و تهران را قطع می‌کند.

    وی ادامه داد:  این آزادراه سومین آزادراه بزرگ کشور و موثرترین پروژه راهسازی برای پایتخت و استان البرز است.

    وی آزادراه غدیر را بخشی از کریدور اصلی جاده تاریخی ابریشم دانست و گفت:‌ این آزادراه تکمیل‌کننده کریدور شمال-جنوب و کریدور غرب به شرق است که از مرز بازرگان در غرب کشور تا مرز سرخس در شرق کشور امتداد پیدا می‌کند.

    وی آزادراه غدیر را موجب افزایش مزایای ترانزیت بین المللی در شبکه حمل و نقل کشور معرفی کرد و گفت:‌ آزادراه غدیر به عنوان یک شاهراه اصلی و یک شریان حیاتی در هر دو کریدور نقش مهم و اساسی ایفا می‌کند و هم در حوزه ملی و هم در حوزه فراملی می‌تواند تأثیرات مطلوبی برای کشور به همراه داشته باشد.

    معاون ساخت وتوسعه آزادراه ها تکمیل شبکه حمل و نقل به ویژه آزادراهی را در توسعه و حفظ امنیت کشور ضروری معرفی کرد و افزود:‌ توسعه زیرساخت‌های اساسی برای کلانشهر تهران و وجود شبکه آزادراهی و بزرگراهی در تهران و شهرهای بزرگ همجوار یکی از این راهکار ها است. این آزادراه نقش پدافند غیرعامل برای پایتخت دارد که موجب افزایش سطح امنیت ملی می شود.

    بهرامی از پیشرفت فیزیکی بالای 85 درصد در 9 پروژه آزادراهی خبر داد وگفت: هم اکنون طول شبکه آزادراهی کشور 2500 کیلومتر است و در حال حاضر نیز 660 کیلومتر آزادراه در دست ساخت است که تا پایان سال 1400 طول شبکه آزادراهی کشور 25 درصد افزایش یافته و به 3100 کیلومتر می رسد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو