فونیکسریمکسبهتام

مدیر عامل ایران خودرو مطرح کرد:

صادرات خودروهای تجاری ساخت داخل به دیگر کشورها

عصر خودرو- مقیمی گفت: توان این را داریم که سالی ۳ هزار اتوبوس در سال تولید کنیم و در سال جهش تولید توانسته‌ایم رشد تولید خودرو‌های تجاری را افزایش دهیم.

صادرات خودروهای تجاری ساخت داخل به دیگر کشورها
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، فرشاد مقیمی مدیر عامل ایران خودرو در مراسم تحویل اتوبوس و مینی بوس‌های ساخت ایران خودرو دیزل به شهرداری‌ها، گفت: اگر حمایت لازم از خودرو‌های تجاری شود، در تلاش هستیم تعداد تولید خودرو‌ها را افزایش دهیم.

    او گفت: تحقق تعهد کاهش ارزبری اتوبوس به مجلس شورای اسلامی از 58000 یورو به 44000 یورو در این ماه رسیده است.

    مدیرعامل ایران خودرو گفت: مجموعه‌های ساخته شده در داخل کشور 28 قطعه است و تنها چراغ ای بی اس و گیربکس از خارج کشور وارد می‌شود و در نظر داریم ارزبری 12 هزار یورویی را به 9 هزار یورو برسانیم.

    مقیمی گفت: توان این را داریم که سالی 3 هزار اتوبوس در سال تولید کنیم. امسال 700 دستگاه به سازمان‌ها تحویل داده‌ایم و عمق ساخت داخل اتوبوس را افزایش داده‌ایم و در سال جهش تولید توانسته‌ایم رشد تولید خودرو‌های تجاری را افزایش دهیم.

    او گفت: به فکر تولید خودرو‌های تجاری در بازار‌های دیگر هستیم. در بحث مربوط خودرو‌های جدید، وعده ساخت داخل را داده‌ایم که به سرانجام رسیده است. امروز بخش قابل توجهی از قطعات داخلی سازی شده است.

    مقیمی تشریح کرد: اکنون 3 شیفت در ایران خودرو کار می‌کنیم تا توان ساخت داخل را افزایش دهیم.

    در ادامه عزت الله اکبری تالار پشتی رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در این مراسم  گفت: اگر قرارداد تضمین خرید را در مجلس به تصویب برسانیم، خودروسازان و قطعه سازان خود را تقویت خواهند کرد و اینگونه می‌توان به فکر صادرات خودرو به دیگر کشور‌ها باشیم.

    او گفت: به زودی این مسئله را در مجلس مطرح خواهیم کرد، قرار داد تضمین خرید اگر پای کار آید، صنعت راه خواهد افتاد.

    خودروسازان نباید احساس انحصار کنند
    در ادامه نیک زاد نائب رئیس کمیسیون صنایع مجلس گفت: خودروسازان نباید احساس انحصار کنند، من دولت تمام حمایت‌های لازم را می‌کنم به شرط اینکه انحصاری وجود نداشته باشد.

    او گفت: بعضی از سند ویژه حمایت می‌کنند، اما بر اساس قیمت جهانی خرید و فروش می‌شود. در 2 ماه گذشته در کشور اتفاق خاصی افتاده است که این افزایش قیمت را داشته‌ایم؟

    نیک زاد در پایان تشریح کرد: انواع کشنده و اقتصاد آن باید مشخص شود که امروز برایمان مشخص شد. بانک‌ها باید تسهیلاتی دهند که تولید اتوبوس و کشنده افزایش یابد. باید از حمل و نقل حمایت شود، دولت اگر مردم را دوست دارد، باید بداند سوختی که صرفه جویی می‌شود، به نفع کشور است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو